[ LUGOS ] Java

Jernej Kovse jernej.kovse na uni-mb.si
Sob Feb 28 11:36:25 CET 1998

On Sat, 28 Feb 1998, David Klasinc wrote:

>  Firbec me matra predvsem zato, ker nekako ne vidim poante da vsak
> uporabnik prenasa 500K+ dolge applete, ki na koncu ne naredijo nic
> pametnega kot en lousy hello world.

Trenutno imas prav, vendar samo ce upostevas delo na narrowband povezavi,
cim pa imas midband ali pa broadband povezavo, pa tudi java deluje
hitreje. Pa saj prenos je zaenkrat problem cisto pri vsem, ne samo
pri javi, tudi pri videu in vcasih celo soundu, da ne govorim o tem,
da vleces kak vecji zip domov s 14400 ali 28800 modemom.

> Po vrhu vsega skupaj se mi zdi, da so
> Java programi resource hogi in vsaj ko sem gledal malo na spodobni masini
> kjer so laufali win95, je disk ribal ko zmesan na linuxu je bilo malo
> boljse pa ne prav dosti.

Java programi ne, pac pa interpreter, ki jih poganja. Koliko pa ti zre
sam javanski program, pa je odvisno od tega kaj pocne. Hello world
se bo lepo mirno zagnal, za kaksen program, ki se ukvarja recimo z
bazami, pa ti rad verjamem, da bo disk ribal. Hitrost se trenutno
pospesuje s tehnologijami JIT (just in time compiling), kar pomeni,
da interpreter izkorisca dejstvo, da je precej codebyte kode (kode
za java virtual machine) enake, in ko jo enkrat pretolmaci v low level
assembler za tvoj procesor, lahko to se enkrat uporabi kasneje. Druga
finta je v integraciji javanskih ukazov direktno v procesorje (hardware
approach), tretja pa neke vrste approach operacijskih sistemov, ker
Sun ze nekaj casa hoce povezati osnovne funkcije OS z javanskimi metodami
in na tem celo zgraditi osnutek dela opracijskega sistema. Vse delo
bo potem nekoliko hitrejse, predvsem za sistemske javanske aplikacije.

>  Kar se prenosljivosti tice, bi rekel da je vse skupaj nekako tko kvazi...
> Njaprej kot si ze omenil, GUI, potem pa se vse te novotarije, ki se jih
> gre M$, pa vsaka malo vecja firma in potem se vlacijo po sodiscih, namesto
> da bi nardili nekaj porabnega...

Se ti ne zdi boljse, da ima veliko drugih firm z uporabo javinega awt-ja
(abstract window toolkit) priloznost razvijati aplikacije in vsaj nekoliko
od zunaj narekovati microsoftu dolocene stvari o windows gui?

>  Jaz bom se vedno prisegal na server side programe, cgi, shtml, php in
> podobne... much better! :)

Imas prav, vse kar si zgoraj nastel deluje hitro in zanesljivo, vendar
se lahko primerja samo z appleti. Tezko v tem napises kako aplikacijo,
ne mores se zanasati na 100% prenosljivost, nimas najnovejsih objektnih
tehnologij, priznam, recimo v server side programih res lahko programiras
objetno, ampak java gre v tem se korak naprej.

>  Sicer je pa sploh ze zalostno to kar so naredili iz HTMLja, ki je zdaj
> vse drugo smao tisto ne za kaj je bil narejen,... bljak...

Ja tudi tu imas prav. Verjamem, da nas je na tej listi veliko, ki bi
radi videli, da bi net ostal blizje racunalnicarjem in se kvecjemu
kaksnim znanstvenikom, zdaj pa se vse te stvari zgubljajo. Kaj ces,
komercializacija vedno prevlada.

Lepe pozdrave,

Jernej

Dodatne informacije o seznamu Starilist