[ LUGOS ] Cenik za postavitev linuxa... Offtopic?

Andrej Presern andrejp na luz.fe.uni-lj.si
Sob Feb 28 23:24:15 CET 1998

Bostjan Bubnic wrote:

> Zal moje predstave tudi niso taksne.
>
> BTW: Kaj je sploh administracija? Instalacija, patchanje, pa vtikanje
> izpadlih kablov? Hardware pravgotovo ni, ker tole pri firmah, ki
> sestavljajo masine delajo.... He he! Sploh pa tole zadnje odpade, ce
> zapustimo PC platformo. Ne vem ce je tako casovno zahtevno brati bugtraq
> pa vtikati kable. Kartice pa znajo vtikat ze skoraj tajnice :))

Administracija mreze v pomenu, kot je bil misljen, je skrb za
connectivity (vse, kar sodi sem, vkljucno z vtikanjem izpadlih kablov,
ce jih stranka ne zna sama nazaj priklopiti) in pravilno in varno
delovanje omreznih servisov, po potrebi pa tudi nastavljanje client
masin. Tu ni veliko dela, je pa potrebno veliko znanja, ce naj zadeva
deluje pravilno, ucinkovito in predvsem varno. Problem nastane obicajno
ravno pri zadnjem, saj delujoc server ni tezko postaviti, tezko pa je
zadevo nastaviti tako, da ne bo ravno sitting duck, cakajoc na vdor in
si ne bo ravno vsakdo, ki ima pet minut casa, sposodil kaksnega servisa
za kaksno neumnost na mrezi. Najvec stroskov s serverjem ti namrec lahko
povzroci ravno vdor - ce odstejemo to, da je treba po vdoru sistem zelo
temeljito pregledati (to, da je treba vdor najprej sploh odkriti
zanemarimo, ceprav je to morda najtezji del, ce se tisti, ki je vdrl,
vsaj priblizno spozna na svoje delo:) in po potrebi ponovno instalirati,
kar je lahko samo po sebi enako strosku postavitve serverja, je izguba
podatkov ali poslovnih skrivnosti lahko bistveno bolj boleca in predvsem
bistveno drazja. In tega se vecina podjetij sploh ne zaveda in se zato
zatekajo h polovicnim resitvam in nestrokovnim posegom v sistem - po
nacelu ce se ne bliska, ko zadevo prizges, potem zadeva deluje pac.
Osebno se ravno zaradi varnostnih razlogov mocno izogibam NT serverjem,
saj je tu precej tezav, resitve pa po pravilu prihajajo zelo pocasi.

Morda delam tu profesionalno napako, vendar res ne vidim potrebe, da bi
buljil v vsak server 24 ur na dan in 7 dni v tednu. Ce slucajno kaj
preneha delovati ali se pojavi potreba po kaksni spremembi, sem za nujne
primere dostopen preko telefona, za malo manj nujne pa preko emaila, s
tem da lahko vecino administracije opravim remote, ce le obstaja
povezava. Prosil bi, da me, ce ima kdo kaksen pameten argument za
drugacno prakso, popravi.

Andrej

--
Andrej Presern, andrejp na luz.fe.uni-lj.si
PGP public key: http://luna.s-gimsen.lj.edus.si/~andrejp/key.asc

Dodatne informacije o seznamu Starilist