[ LUGOS ] mp3 gateway

Metod Kozelj metod.kozelj na rzs-hm.si
Sre Feb 11 10:48:50 CET 1998

Howdy!

> Folk, a ste prepricani, da mp3 rabi streaming server??? Ko sem v WinAmp-u
> odpiral datoteko http://neki.host/nekaj.mp3 (in vem, da ni nobenega
> streaming serverja!), je ta zacel takoj igrati. Je pa res, da mora to
> podpirati player.

Kolikor jaz razumem MPEG audio, je stvar taka:

ko iz cesar-koli-ze delas .mp datoteko, tam izberes 'bitrate'. To je
hitrost, s katero naj bi bitki tekli med izvorom (datoteka na disku,
oddaljeni Web server, you-name-it) in ponorom (mp3 player). Ce je hitrost
vecja, ne skodi, ce je manjsa, potem playerju zmanjka gradiva in za nekaj
casa utihne. Nikjer ni omejitve, kaksen mora biti ta 'bitrate'. Edino, kar
je odvisno od 'bitrata' je kvaliteta predvajnega zvoka. Razlika med
razlicnimi MPEG implementacijami (mp1, mp2, mp3) je v algoritmu za
stiskanje in pri .mp3 je pri danem bitratu zvok najkvalitetnejsi.
Nenazadnje lahko naredis tudi .mp3 datoteko z bitratom recimo 28000, kar
bi bilo modoce 'realtime' spraviti skozi en 33600 modem. Ampak kvaliteta
predvajanega zvoka bi bila dalec od CD kvalitete. To dobis sele z bitrati
priblizno 112k ali vec (kar je ravno hitrost dveh kanalov ISDN v ameriki).

> Finta RealAudia je po moje samo to, da so 'izumli' dokaj dobro kompresijo
> ter le to zaceli trzit.

Finta RealAudia je v tem, da zna predvajat zvok (in sliko) z izbranim
bitratom. Ocitno je kompresija mnogo manj zahtevna (kar se tice CPU) kot
pa tista pri MPEGu, tako da jo lahko delas 'on-line'. Ce bi bimel dovolj
hiter racunalnik, bi lahko tudi MPEG komprimiral 'on-line' z izbranim
bitratom. Sem pa preprican, da ima RealAudio pri istem bitratu slabso
kvaliteto. Ampak to ze ni vec tako pomembno.

Na mojem Cyrixu 6x86 na 120MHz mi za predvajanje .mp3 datotek porabi
priblizno 50% CPU-ja. Za 'proizvodnjo' tega istega .mp3 fajla rabi 100%
CPU casa priblizno 10-20x vec casa, se pravi da je proizvodnja .mp3
streamov priblizno 20-40x drazja od predvajanja. To je pa drago in zato se
obicajno .mp3 datoteke naredi 'enkrat za vselej'.

Ad. RealAudio proxy: ce jaz pravilno razumem stvar, rabis imeti do
proxy-ja dobro povezavo. Ocitno torej proxy od serverja dobi prakticno
nepopacen stream, ga tam odpakira in ponovno zapakira v bitrate, kakrsnega
zahteva odjemalec. Za to pa najbrz rabis kar nekaj CPU-ja. Ce od istega
proxya vec odjemalcev zahteva stream z istim bitratom, potem proxy pakira
le enkrat. Ce pa ima dva odjemalca, ki zahtevata razlicna bitrata, pa ima
dvakratno delo (pakiranje za vsakega posebej).

Morda pa se motim.

Peace!
  Mkx

Dodatne informacije o seznamu Starilist