[ LUGOS ] backup w/dd?

Blaz Zupan blaz na gold.amis.net
Tor Dec 8 17:25:15 CET 1998

> hm... zadeva naj bila razmeroma poceni... mislim, da linux kerneli
> 2.0.x podpirajo nek nivo raida... grem gledat.

Mogoce bi se moral popraviti: RAID 5 ni odgovor na vse pomisleke, ki sem
jih predstavil. Pravzaprav ni odgovor na nobenega od njih. Je samo odgovor
na tvoje vprasanje kako imeti hiter backup podatkov na vec diskih.

Pravzaprav RAID nudi se vec moznosti, ki nimajo veze z backupi. In ko
stvar se bolje premislim ugotovim, da nisem preprican da je to RAID 5.
Lahko je tudi kak drug RAID level, pa sem jih v glavi premesal ;)

Na primer, ce ti nekdo vdre na masino, ti se vedno lahko pobrise vse. Prav
tako ti lahko napaka v operacijskem sistemu (ali pa celo pokvarjen RAM)
unici celotno vsebino diska.

Prava resitev je RAID, da imas rezervo, ce ti crkne eden od diskov in
istocasno pa naredis se kopijo na DAT ali DLT, ki ga shranis na varnem
mestu, tako da ce crkne cel racunalnik ali vsebina diskov (zaradi napake
v OS ali v RAM ali kontrolerju, ...), se vedno imas rezervo.

Druga resitev je, da celotno vsebino diska skopiras na drug racunalnik. S
tem si se zavaroval pred napakami v hardveru/softveru na prvem
racunalniku, seveda pa se vedno ostane nevarnost vdorov - razen ce imas za
backup service namensko masino, na kateri ne laufa nic drugega kot nek
strogo nadzorovan servis (SSH?), s pomocjo katerega lahko backup spravis
na masino.

Koncna implementacija resitve pa je seveda odvisna od $$$.

Blaz Zupan, blaz na medinet.si, http://home.amis.net/blaz
Medinet d.o.o., Linhartova 21, 2000 Maribor, Slovenia

Dodatne informacije o seznamu Starilist