[ LUGOS ] aha-1522 in aha-1542

Boris Benko boris.benko na telekom.si
Ned Dec 13 13:05:12 CET 1998

Borut Mrak wrote:

> Živjo!
>
> Včeraj sem za đabe dobil dva SCSI kontrolerja iz subjecta.
>
> Aha1522 napiše samo aha1522 scsi bios blabla in ustavi računalnik.
> Aha1542 je brez biosa.
>
> Ali je možno, da bi dal bios od aha1522 na 1542? MMG, 1542 ima dva slota
> za bios. Prideta notri naenkrat dva čipa.

Ce si preprican, da je kontroler se v redu (to je sumljivo, ce mu je nekdo
ven vzel BIOS), najdi nekoga, ki ima eprom programator in nekoga, ki
ima 1542, pa BIOS skopiraj. To ne bi smelo biti pretezko. Ce je vredno
truda.

Jaz imam dostop do treh 1542, vendar so vsi operativno v funkciji in jih
ne morem jemati ven. Eprom programatror pa imajo po kaksnih faksih.

MORDA pa bi kontroler delal tudi brez BIOSa. BIOS je samo interface
proti racunalniku, da nastavis dolocene parametre in da se del BIOSa
vidi v PCju, da lahko recimo ta boota operacijski sistem z DISKA,
ki je priklopljen na kontroler. Linux recimo, ne rabi BIOSa, da bi
uporabljal diske na SCSI kontrolerju (bootanje je izjema).

Pravim morda, ker so morda v cipih se rutine ali parametri, ki jih
kontroler rabi za svoje delo in se sploh ne bo zbudil, ce nima
cipov notri.

Tako imas recimo mrezno kartice, ki imajo BOOT EPROM (v bistvu BIOS),
da lahko operacijski sistem bootas preko mreze. Ampak ce tega cipa
nimas, glih tako dobro dela, samo bootati ne mores PCja preko mreze.
Ampak tam je kartica ze tako narejena, da dela z ali brez cipa.
Morda kontroler ni.

Probaj, no. Tole o delu kontrolerja brez BIOSa je cisto ugibanje, da se
razumemo!

=b

Boris Benko, dipl.ing.                | E-mail: Boris.Benko na telekom.si
Telekom Slovenije, PE Murska Sobota   |         B.Benko na s-gms.ms.edus.si
Senior Prog./Sys admin./Informatik    |         Boris.Benko na computer.org
Slu§ba za informatiko                 | Phone: (work) +386 69 31 676