[ LUGOS ] Re: 17"?

Metod Kozelj metod.kozelj na rzs-hm.si
Sre Apr 29 08:26:23 CEST 1998

Howdy!

On Wed, 29 Apr 1998, crt jakhel wrote:

> kaksno kartico, novejso od stealtha 64 dram, uporabiti z monitorjem,
> ki podpira 110 na 1024, 85 na 1280 in 75 Hz na 1600? zanimiva mi je
> predvsem resolucija 1280 in to, da se zadeva lepo obnasa z X. tudi cena ni
> netrivialna postavka - glede na to, da so tile monitorji, ceprav na
> performanse dokaj ugodni, absolutno gledano kar dragi :)

V bistvu je samo en pogoj, da graficna kartica zmore visoko frekvenco
osvezevanja pri visjih locljivostih: zmogljivost RAMDACa. Takole
priblizno:

za 1600x1200 na 75Hz mora RAMDAC potegniti priblizno 210MHz
za 1280x1024 na 85Hz priblizno 150MHz
za 1024x768 na 110Hz priblizno 122MHz

vse to zgoraj Matrox Millenium zmore (seveda, ce imas dovolj RAMa za
1600x1200). Mimogrede: resolucija 1280x1024 nima razmerja 4:3, kar je
(vsaj zame) pomanjkljivost (jaz raje uporabljam 1360x1020).

Za tiste, ki jih 'matrajo' visoke osvezevalne frekvence:
zgornje locljivosti za seboj potegnejo tudi zmogljiv monitor. Poleg
podatka o tem, kaksen 'bandwidth' monitor zmore, je pomembno tudi, kaksno
najvecjo horizontalno frekvenco potegne. Za zgoraj navedene locljivosti
so horizontalne frekvence (po vrsti) priblizno 216kHz, 165kHz in 135kHz,
kar je za vecino 17" monitorjev nedosegljivo (navadno potegnejo tja do
100kHz).

Peace!
  Mkx

Dodatne informacije o seznamu Starilist