[ LUGOS ] linijska prenapetostna zascita

Boris Benko boris.benko na telekom.si
Sob Apr 18 12:32:18 CEST 1998

Marko Cuk wrote:

> [...]
> "elektronske" zascite pozabite, ker niso ziher.
> Takovrstne varovalke se uporabljajo v Telekomovih centralah, PCMjih ( ja
> !! GROZA ), najetih linijah, telefax linijah, ipd...
> Ce imate sreco, imate morda v vasi telefonski omarici letvico ( na
> katero so prikljuceni dratki , ti pa so med drugim vasa parica-linija ),
> ki ima ze vgrajene varovalke. V tem primeru ne potrebujete zascite.
>
> AHA ! Da ne pozabim. Prava zascita s plinsko varovalko potrebuje popolno
> ozemljitev !!! To pa zna biti problem.
> Radiator je ok, ni pa nujno da je dobro ozemljen !

O zasciti (kolikor je meni znano, ni pa to moje podrocje):

Zascita je lahko prenapetostna in tokovna. Prenapetostna odvaja tok, ki
pride po parici v
zemljo. Zato rabite ozemljitev. Lahko jo dobite (med drugim) preko elektro
ozemljitve ali
bog ne daj preko strelovoda. Ali pa radiatorja. Tokovna zascita pa varuje
pred premocnim tokom,
ki bi tudi lahko poskodoval modem ali telefon. Dobra varovalka ima
kombinirano zascito.

Koliko ta zascita varuje? Predvsem ko je nevihta in vseka recimo kilometer
stran, v parici
pa se inducira napetost, ki vam osmodi modem. Ali ce stece premocan tok.
Rekel bi, da
se to dogaja v 90% primerih. Ob premocnem toku vam lahko skuri varovalko.

Ce vam strela direktno vseka v hiso, ali recimo k sosedu, potem ni pomoci
in vam nobena varovalka
ne pomaga. Zaradi tega imam jaz ozemljitev pobrano z elektro vticnice,
ceprav s tem raskiram, da
ce vseka v elektriko (kar tudi lahko) posredno pobere modem.

Varovanje v omaricah. Varovalke so (obicajno) na obeh straneh, tik preden
gre parica v centralo
in v omarici recimo na drogu. Natancna pravila varovanja ne vem, misljena
pa so predvsem za
varovanje omrezja in ne telefonov pri narocniku. Misljeno je tudi, da ce
vseka pri narocniku, da
ne napravi skode v centrali. Tako da od zascite na omrezju v bistvu nimate
skoraj nic, razen, ce
vseka recimo nekje na omrezju in potem varovalka varuje, da tega ne dobite
v vas telefon. Zato
pac potem rabite zascito.

Zascita se rabi predvsem v ZRACNEM OMREZJU, torej ce gre parica do vas
PO ZRAKU. Ce
gre po zemlji, potem zascite ne rabite. Dalj casa gre po zraku, vecji je
rizik. Ceprav poznam
nekoga, ki ima par metrov zracnega kabla, pa mu je pobralo modem, sosed
nedalec pa ima
300m zracnega, pa dragega daljinca, pa mu ni nikoli vsekalo....

Skratka to je to.... Info, ki sem jih podal so off topic, niso uradne in
nic. Keep that in mind.
Na moj mail ne odgovarjam na dodatna vprasanja in nic. Kar sem napisal sem
napisal. Po
moje dobra varovalka vseeno varuje. Ce mate telefon za stiri jurje... Potem
naj vam raje
pobere telefon, kot pa se mucite z zascito. Ce mate kaksen modem za 30
jurjev (in vec), ali
pa daljinca, potem mogoce kaksna zascita ni odvec.

=b

Boris Benko, dipl.ing.                | E-mail: Boris.Benko na telekom.si
Telekom Slovenije, PE Murska Sobota   |         B.Benko na s-gms.ms.edus.si
Senior Prog./Sys admin./Informatik    |         Boris.Benko na computer.org
Slu§ba za informatiko                 | Phone: (work) +386 69 31 676