[ LUGOS ] linijska prenapetostna zascita

Metod Kozelj metod.kozelj na rzs-hm.si
Čet Apr 23 08:42:50 CEST 1998

Howdy!

On Thu, 23 Apr 1998, Gorazd Bercic wrote:

> Kratek komentar o prenapetostni zasciti !!!

Zelo zanimiv tekst, vendar deloma napacen:

> Podatke o strelah lahko dobite na hidrometeoroloskem zavodu. Belizijo
> jakost strele (v kA), kraj (za celotno Slovenijo), stevilo in datum.
> Strele belezijo elektronsko.

Na zalost HMZ nima zgoraj opisanih naprav in merilnikov. Kolikor jaz vem,
je edino mrezo merilnikov razelektritev postavil Elektroinstitut Milan
Vidmar (EIMV). V zacetku je bila postavljena za potrebe Elektra Slovenije
(ELES), sedaj pa ponujajo podatke tudi drugim uporabnikom.

Poleg zgoraj napisanih parametrov (jakost strele, kraj in cas) ugotavljajo
tudi polarizacijo strele (pozitivna, negativna) in smer udarca
(oblak-->tla, oblak-->oblak, ...). Kraj dobro dolocijo tudi za izven
Slovenije (menda jim senzorji nesejo tja do Solnograda ob Nemski meji),
natancnost pa je reda velikosti nekaj 10 metrov do nekaj 100 metrov.
Postavljene imajo menda 4 senzorje postavljene na razlicnih koncih
Slovenije, tako da je lociranje strele cim bolj natancno.

Peace!
  Mkx

Dodatne informacije o seznamu Starilist