[ LUGOS ] linijska prenapetostna zascita

Darko Bulat darko.bulat na k2.net
Ned Apr 19 23:50:22 CEST 1998

Janez Trenz wrote:

> Zivjo,
>
> Pa so ugotovili, da strela "raje" udari v podzemne kable za elektriko, kot
> pa v zice, ki visijo po zraku. Še posebej, ce so drogovi zelo dober
> izolator.

Najvecji problem ni direkten vdarec strele, ampak indukcija. V vsakem zadost
dolgem vodniku se v nevihti inducira elektrika. Ta pojav najbolj poznajo
radioamaterji, ki zaradi tega imajo ze od nekdaj pri anteni ali pri radijski
postaji tki. "iskrisce", posebni konektor, pri kateremu sta srednji vodnik in
masa na taki razdalji, da v primeru indukcije, odvecna elektrika tocno na
tem mestu gre na maso tako, da preskoci mejhna iskra. Imel sem priloznost
videti, pri mocni nevihti, da na tem iskriscu preskoci do nekajdeset isker
v sekundi. Domnevam, da je naloga "plinskih odvodnikov" (ker je to naziv
tistih "tabletk" med maso in posamezno zico v parici) prav ta, da odvecno
elektriko v zici odvede na maso in na ta nacin zasciti telefonsko napravo,
fax, modem, in podobno.). In taksne elektrike pa je kljub vsemu veliko vec
pri visecih vodnikih, kot pri tistih, ki so vkopani v zemljo.
Zato je smotrno investirati nekaj malega denarja za ustrezno zascito (ker
vendarle ne gre za nobene reklamne trike).

LP
Darko

--

Dodatne informacije o seznamu Starilist