[ LUGOS ] SCSI

Metod Kozelj metod.kozelj na rzs-hm.si
Pet Okt 17 12:12:09 CEST 1997

Howdy!

Jack bo malo slabe volje, ker teramo tole 'slightly off-topic' temo, ampak
si ne morem kaj, da ne bi ... po zelji pa lahko preselimo debato v
privatni mail.

On Fri, 17 Oct 1997, Matjaz Godec wrote:

> Ce le ima kdo cas in dostopne masine, naj ce se le da testira
> 2.0.31-pre10. To naj bi bil (mogoce je 2.0.31 ze zunaj) eden zadnjih
> "testnig" kernelov pred izidom final "greatest" 2.0.31. Samo, ce bo dovolj
> ljudi stestiralo tole zival, bomo lahko rekli 2.0.31 res koncni 2.0.x
> kernel in ne bomo rabili upgradejati zaradi raznoraznih kasneje najdenih
> hroscev.

Se strinjam, da je bistveno za razvoj Linuxa to, da ga cim vec ljudi
testira (alfa in beta). In to je do pred kratkim zelo dobro delalo, saj je
clovek rabil kar nekaj znanja za samo instalacijo in potem znanja ni
manjkalo niti za 'razumno'(*) uporabo beta kernelov. V tem trenutku pa je
na voljo kar nekaj 'easy to install' distribucij ("vaca" caldera je med
njimi) in se najde cedalje vec ljudi, ki uporabljajo Linux, ne vedo pa,
kaj tocno se dogaja pod povrsjem. Ker vse deluje tip-top, se strasansko
cudijo, ce enkrat stvar po 'upgradu' na novejso verzijo ne dela vec tako
zelo tip-top. Dejstva, da je Linux (kernel, ostalo niti ni Linux, je
zbirka GNU programja) uradno se vedno beta (pa creprav bolj stabilna kot
kaksne 'release' verzije komercialnega programja). In potem se pritozujejo
po raznih mailing listah in news grupah, kaj da je to za en hudic. Clovek
sploh ne bi verjel, koliko 'butastih' vprasanj se najde, vsa pa so
posledica zgoraj zapisane evolucije.

(*) 'razumno' zasluzi se poseben opis (da ne bo napacnega razumevanja): ce
clovek nima znanja za administracijo, jo lahko izvaja le do prvega
problema. Pri beta softveru pa te lahko prvi problem caka ze za prvim
vogalom, ce zavijes v pravo-napacno smer. Ce imas dovolj znanja za odpravo
problema, si zelo uporaben beta tester, sicer ne. In v primeru, da
problema ne znas resit, se ne smes prevec pritozevati in moras pocakati,
da problem resi kdo drug.
Primer: ne bi verjel, koliko 'bug reportov' se znajde na mailing listi za
razvoj driverja za mrezne kartice Fast EtherLink (3c90x) v zvezi z nekav
verzij starimi driverji. Ali pa slabo dokumentiran report o tezavi ...

K temu opisu spada se en izrek: 'If it ain't broke, don't fix it.'

> Ja, za "production" sisteme je to kar dobro razmisljanje. Ampak cela
> teorija linuxa ob tem hitro pade v vodo.

Za vecino uporabnikov, za katere bi si vsi pravi Linuxasi zeleli, da
uporabljajo Linux, pa ga sedaj se ne, je masina 'production' masina. Linux
je PMSM ze zdavnaj presel fazo igrackanja in je zrel za production masine.
Vcasih je bil vsak uporabnik Linuxa skoraj prisiljen v iskanje in
odpravljanje tezav, sedaj pa je to ze (bolj ali manj) svobodna odlocitev
vsakega posameznika. In ker je uporabnikov Linuxa ze veliko, je smiselno,
da se z razvojem in testiranjem ukvarjajo v glavnem tisti, ki vedo kaj se
dogaja.

Ce se vrnem k prvotnemu pisalcu: ce se nekdo cudi, zakaj mu SCSI ne dela
(ob tem pa mu jasno napise, da '0 SCSI host(s) found'), v prejsnji verziji
pa mu je delalo, ob tem pa nima znanja in/ali volje pogledati v cem je
problem, niti se mu ne zdi cudno, da ga konfiguracijski program ni vprasal
po tipu SCSI adapterja, potem tak uprabnik NI PRIMEREN za beta testerja in
naj se raje drzi stabilnih release verzij softvera (konkretno kernela).
Mislim, da je dovolj izkusenih uporabnikov z dovolj znanja, ki uporabljajo
podoben HW, ki bodo znali pravilno in precizno ugotoviti vzrok napake in
to sporociti razvijalcu/vzdrzevalcu ustreznega kosa softvera.

> In na kaksni sicer zavrzeni masini, brez pomembnih podtakov :))

Zgornja pripomba je cisto neumestna.

Peace!
  Mkx
> Matjaz Godec            |     "ELGO" Maribor d.o.o.   |     Electronics
> matjaz.godec na elgo.si    |     Ul. Josipa Priola 35    | Telecommunications
> tel/fax:+ 386 62 214460 |  si 2ooo Maribor, Slovenija |    CALDERA-LINUX
> http://www.elgo.si/	|   Slovenian network "SloN"  | Internet consultant

Metod Kozelj
Hydrometeorological institute of Slovenia  /  Hidrometeoroloski zavod RS
                                          /
mailto:Metod.Kozelj na rzs-hm.si            /\  Ne posiljajte mi smeti ker grizem!
http://www.rzs-hm.si/people/Metod.Kozelj/  \  Don't spam me for I bite!

Dodatne informacije o seznamu Starilist