[ LUGOS ] Linux na 4mb RAMa

Metod Kozelj metod.kozelj na rzs-hm.si
Sob Nov 22 10:40:29 CET 1997

Howdy!

> Imam eno staro 486ko z 130 mb HDD in 4 mb RAMa na kateri bi rad poganjal
> SAMO www server.
> Katero distibucijo Linuxa (verzijo) naj instaliram, ki bo cim bolje delala
> na 4mb RAMa?

Ostali so svetovali dodati se n Mb RAMa. Tukaj pa je ena (zelo omejena)
analiza stanja na nekem strezniku:

kernel (z res samo potrebnimi driverji za SCSI, ...) porabi cca 1,5Mb RAMa.
Torej z manj kot toliko sploh ne mores poganjat Linuxa (ker se kernel pac
ne swapa).

tece Apache WWW server. Poraba pomnilnika je odvisna od konfiguracije
(stevilo kopij, ki jih lahko na enkrat tece), ena kopija porablja
priblizno 700kb resourcov oz. je velika 1,2Mb (po mojem morda napacnem
razumevanju je razlika med 'velikostjo' in porabljenimi resourci poswapan
binary, ki ga lahko OS kadarkoli zopet nalozi z diska).

Nekaj malega rabis tudi za sharane knjiznice (kaksen Mb ali dva), disk
cache pa vso stvar pospesi (recimo se kaksen Mb).

Vacasih se bos hotel tudi logirat na to masino. Takrat bos rabil se kaksen
Mb za tvoj shell in se kaksen Mb, ce bos hotel poganjat kaksen program
(recimo vi, top, ps, ...).

Skupno torej: kernel (1,5Mb) + 2 kopiji httpd (~1,5Mb) + shared (~2Mb) +
disk cache (1Mb) = 6Mb. Pod to kolicino pomnilnika je precej nerazumno
pricakovati normalno delovanje streznika. S tem se pridruzujem mnenjem, da
bi bilo dobro instalirat se dodatnih 4Mb RAMa.

Seveda pa mora biti ob tem na voljo dovolj swap-a na disku (recimo vsaj
kaksnih 32Mb; ce virtialnega pomnilnika zmanjka, se stvar ustavi, PMSM pa
je vedno bolje, ce stvar deluje strasno pocasi kot pa da sploh ne deluje).
Z 8Mb RAMa in primerno kolicino swapa se preverjeno da poganjati (pocasi
sicer) tudi Xe, emacs in {LaTeX && Xdvi}.

Peace!
  Mkx

Dodatne informacije o seznamu Starilist