[ LUGOS ] Pomoc, debate o osnovah, slovenjenje, ... [verjetno daljsi tekst]

Ales Casar casar na uni-mb.si
Pet Jun 20 13:51:27 CEST 1997

On Thu, 19 Jun 1997, Marko Samastur wrote:

> Drugace povedano, koliko izmed vas popravlja lasten avto, ko crkne? Jaz
> ga ze ne in me tudi posebej ne veseli, da bi ga. Vse kar pricakujem od
> stare skatle je, da me bo priblizno brez tezav pripeljala tja, kamor bi
> rad (kar je priblizno isto, kar ljudje pricakujejo od racunalnika,
> razlika je le v tem, da so pri racunalniku pripravljeni bolj popustiti,
> ker je malce bolj misteriozen od avta). Hej, se domacega videorekorderja
> ne znam sam sprogramirat (ga pa zna sestra, ki pa je se precej mlecna v
> linuxu). Kam pa bi prisli, ce bi morali vsi vse znat?

Ko smo ze pri teh racunalnisko-avtomobilisticnih primerjavah, jih poglejmo
malo podrobneje. Avto naceloma potrebuje:
 - mehanika: za popravilo okvar, dograjevanje tega ali onega, zamenjavo
   tega ali onega,... (ce se nikoli nic ne pokvari, bi naceloma slo
   shajati tudi brez njega), mehanik mora seveda znati poravljati (in
   ostale sorodne stvari) avto;
 - voznika: za to da pac avto vozi, voznik je VEDNO potreben, voznik
   seveda mora znati voziti avto, poznati prometne predpise,...;
 - potnike: to so tisti, ki se v avtu peljejo kot sopotniki, naceloma
   sploh niso potrebni, znati pa jim ni treba kaj dosti.
Pri racunalniku te osebe zamenjajo:
 - serviser: za popravilo okvar, dograjevanje tega ali onega, zamenjavo
   tega ali onega,... (ce se nikoli nic ne pokvari, bi naceloma slo
   shajati tudi brez njega), seveda mora znati dolocene specilane stvari;
 - sistemski administrator: za postavitev OS in predvsem za vzdrzevanje
   delujocega sistema, tudi administrator mora marsikaj znati, seveda pa
   je to znanje naceloma zelo razlicno od tistega serviserjevega,
   administratorja mora imeti VSAKA masina;
 - uporabniki: dovolj je, da se znajo na sistem prijaviti, odjaviti in
   delati s tistimi nekaj svojimi aplikacijami, ki jih uporabljajo,
   naceloma na sistemu niso potrebni (recimo, da ima administrator masino
   za neke svoje potrebe...).

Do veliko nesoglasij prihaja, ker mnogo ljudi zmotno misli, da masina ne
potrebuje sistemskega administratorja, potem pa na veliko tarnajo kako VSI
uporabniki pac nimajo dovolj znanja za sistemsko administracijo in je zato
nekaj narobe z racunalniki (OSi). To je enaka neumnost, kot imeti mnozico
ljudi s svojimi avti od katerih se veliki vecini sploh ne sanja, kako se
avto vozi in potem trditi, da je nekaj narobe z avti.

Ales

--
Ales Casar                  | InterNet: Casar na uni-mb.si, A.Casar na ieee.org,
Faculty of EE & CS          |           A.Casar na s-gms.ms.edus.si

Dodatne informacije o seznamu Starilist