[ LUGOS ] Pomoc, debate o osnovah, slovenjenje, ... [verjetno daljsi tekst]

Marko Samastur Marko.Samastur na fmf.uni-lj.si
Pet Jun 20 01:38:47 CEST 1997

Zdravo!

Najprej bi imel eno prosnjo. Kadar jaz takole zacnem nakladat (kar se
upam ne bo dogajalo prepogosto), bi bil zelo srecen, ce vasi odgovori ne
bi vsebovali kot citat celotnega mojega sporocila, ker bom na taksen
nacin kmalu preko solske limite (500KB). Pravzaprav bi se bilo dobro
tega drzati na splosno in ne le pri meni ;)
Saj je vse res, da je druzina oken marketinsko lepo podprta s strani
Microsofta in bi bilo lepo ce bi se enako veljalo za linux. Toda ljudje
se za windows odlocajo zaradi vecih stvari, ki pa ponavadi sodijo v eno
izmed naslednjih kategorij (ali v vec izmed njih):
1. uporabljajo jih ze v sluzbi oz. soli (npr. sedaj na faksu nimam dosti
izbire in tako moram posiljati posto iz winNT)
2. uporabljajo jih kolegi, ki jim bodo lahko priskocili na pomoc
3. sploh ne poznajo alternativ (ok, tukaj pa potem pride marketing zelo
bistveno do izraza; no ce sem odkrit tudi pri 1 in 2)
Kakorkoli, samo zato ker si jih je nekdo izbral za delo, ga se ni treba
popljuvat (konec koncev je tudi Darko posiljal iz Netscapa, ki je laufal
v win95). Sploh ce se potrudi z instalacijo linuxa in kaze voljo, da bi
se cesa naucil.
Ce Darko oz. kdorkoli drug noce vec stotic odgovarjat na isto vprasanje,
naj pac ne odgovori. Saj bo kdo drug odgovoril (ali pa tudi ne, toda se
vedno bolje kot rtfm).
Se prav tako strinjam z Metodom, da je bilo vprasanje nekorektno
zastavljeno (o rpm-ih) in morda je moja krivda, da sem premalo poudaril,
da se je to nabiralo in da ne gre le za zadnji primer.
Pri tisti raziskavi ne zanemarjam dejstva, da so ljudje na drugi strani
zice placani. Sploh ni bistvo v tem, bistvo je v tem, da bodo ljudje
vedno raje vprasali nekoga osebno, kot listali po ne vem kaksnih knjigah
(pa naj bo to preko zice ali pa kolega "znalca"). Ker s tem ko dobijo
odgovor, dobijo tudi nekaksno zagotovilo, da je to res (oz. vsaj obcutek
imajo taksen).
Sam tudi nisem nikdar rekel, da so windows help datoteke posebej dobre
(win95 ima se bolj zanic kot so bile v 3.11), hocem samo reci, da man
datoteke niso vse in tudi HOWTOji nimajo vsega in da se nebesa samo z
njimi se ne bodo odprla. Pa tudi vsepovsod dokumentacije ravno ne dobis
(konzorcij je edina knjigarna, ki jo poznam, da ima nekaj literature s
tega podrocja in se to le v precej omejenem stevilu  naslovov) in tudi
ce jo hoces dobiti z interneta, potrebujes racunalnik. Ce se smem
obrniti nate Blaz, kaj predlagas? Da si uporabnik instalira winblowse,
pobere vso dokumentacijo, zbrise winblowse in instalira linux? Se tebi
to zdi popolnoma smiselno (prosim, s stalisca navadnega uporabnika;
seveda ne trdim, da se ti zdi, samo vprasam)?
Za windowse pa obstaja vseeno kar nekaj literature (pozor, celo v
slovenscini) in ne samo za goli operacijski sistem (pardon, okolje,
operacijski sistem je se vedno dos), celo za programsko opremo, ki jo
vecina uporablja. Zato morda vseeno ne bi bilo slabo, ce bi vec casa
posvetili ustvarjanju slovenske literature (pa ne zaradi tega, da bi ne
vem koga prepricali, ze za tiste, ki bi se radi naucili).
Ne vem, ce je bistvo uslo mimo, toda s tisto primero z avtomobilom in
videorekorderjem sem mislil na to, da je nemogoce, da bi se sam naucil
vsega kar uporabljas in si pac prisiljen delati kompromise. Za vecino
uporabnikov racunalnikov pac to pomeni, da ne vedo vsega (oz. da vedo o
njih zelo malo). In dalje, s tem ni nic narobe in ne vidim razloga zakaj
bi bil sovrazno razpolozen do te vecine (konec koncev me tudi moj
mehanik ne zasmehuje, ker si ne popravljam avta sam). In tudi v Evropi
niso pol tako pametni kot nekateri mislijo (bom dajal primere le na
izrecno zeljo in obljubim, le z racunalniskega podrocja).

Lep pozdrav,

	Marko

Dodatne informacije o seznamu Starilist