[Fwd: FWD: Podrazitve]

Ales Casar casar na uni-mb.si
Sre Jan 15 12:42:57 CET 1997

On Wed, 15 Jan 1997, Matjaz Godec wrote:

>   Ja ampak taksna je realnost, 90% LAN v Sloveniji od tistih ki so na
> Internetu je preko klicnih modemov. Najmodernejsi imajo neke sorte dial
> on demand, tisti, ki zelijo se hitrost pa se recimo ISDN.

90%?!?! Res grozno velika vrednost. Jaz poznam samo eno samo mrezo, ki ima
neke sorte dial on demand in kar veliko taksnih z najeto linijo. IN zelo
neverjetno se mi zdi, da se to posplosi v tako cudnem razmerju.

> No cene za najeto linijo so nekoliko vecje. Pravi investicijski strosek
> pa so priklopni stroski (cca 250.000,00 SIT), modemi (ceprav ima 64K

A to pomeni, da je Telekomu treba placati 250 kSIT samo zato, da ti
vzpostavi najeto linijo?

> IskraData zelo ugodno). Kot uporabnika Linuxa pa me cudi, da zagovarjas
> uporabo routerja doma. S sinhrono kartico (V.35 ali X.21 izhod) lahko ze
> 386 ali 486 z Linuxom spremenis v idealen vecnamenski Internet gateway.

No, zagovarjam... Pac se nisem vedel, da na Linux dobro delujejo kaksne
sinhrone (V.35) kartice. Res pa je, da tega nisem potreboval in zato se
niti nisem pretirano zanimal za to.

> (In zadeva dela preizkuseno vsaj tako dobro kot ciscoti, ce ne boljse).

Sicer verjamem, da bi za taksno domaco uporabo bilo to cisto v redu in
povsem dovolj, vseeno pa dvomim, da je ekvivalentno Ciscotom. Na Ciscotih
se da nastavljati vraga in pol, kar se na Linuxu (ali kaksni drugi
splosnonamesni masini) ne da, pa kakrsnekoli kartice ze prikljucis zraven.
Ce bi bilo tako, najbrz tudi ne bi po vsem svetu mnozicno uporabljali
Ciscotov, ampak bi jih zamenjali z razmeroma cenenimi PCji pod Linuxom.

> Taksna kartica pa je v primerjavi z routerjem mala malca (130.000,00 SIT
> za SDL, ki jih je mogoce dobiti pri nas).

Menda (!) naj bi majhni Ciscoti stali pod 200 kSIT. 130 kSIT je sicer se
vedno ceneje, ni pa vec tako strahotne razlike... Je pa res, da ti v tem
primeru odpade tudi ucenje IOSa, kar se vsaj meni zdi priblizno tako hudo,
kot bi se iz nic zacel uciti Unix.

> Priklopni stroski pri nas so recimo okoli 90.000,00 SIT, kar bi pa se
> dalo znizat ob dolgorocni pogodbi (na primer eno ali dvo ali troletni). V
> to ceno je ze zajet zakup porta na routerju.

Jaz sem kot clovek iz akademskih sfer imel bolj v mislih zastonj priklop,
kot je na ARNESu ali pa pri kaksni drugi akademski organizaciji, katere
"clan" si tako ali drugace... Zastonj seveda, ce ne upostevamo stroskov s
Telekomom.

Ales

P.S.: Poskusil sem to debato prenesti v privatno posto, pa se nekak ni
      obneslo, zato se ne razburjat, prosim.

--
Ales Casar                  | InterNet: Casar na uni-mb.si, A.Casar na ieee.org,
Faculty of EE & CS          |           A.Casar na s-gms.ms.edus.si

Dodatne informacije o seznamu Starilist