[ LUGOS ] Screenburner. [Off-Topic]

Andrej Presern andrejp na luz.fe.uni-lj.si
Pet Dec 5 13:52:36 CET 1997

David Klasinc wrote:

> A mi lahko vsaj eden obrazlozi, kaj so zadnje cajte ljudje tolk mahneni na
> ta power managment? A imajo vsi notebooke al kako? *scratch* Tam bi blo to
> edino uporabno... Ok, o tem da so notebooki tko cena/uporabnost se vedno
> bolj poden, nebi razpravljal... ;> Torej zakaj APM in power managment
> sploh? Meni racunalnik dela non-stop, pa me zanima, kaj je tako lepega na
> tem, da treba ob vsakem ponovnem zagonu diska cakat kar lep cas, da se vse
> skupaj pretegne in zavrti... (bog ne daj da bi imel kak nor disk s 7200
> rpm) in da se vse skupaj potem spet normalizira?

APM je direktno povezan z DPMS, DPMS pa ti bo izklopil monitor tako kot
je treba. Poleg tega poznajo doloceni sistemi mod nizke porabe, v katerega
se pride preko APM klicev (upocasnitev frekvence procesorja ipd) in ki lahko
drasticno zmanjsa porabo elektricne energije (kot primer ti dam Cyrixovo
serijo 6x86, kjer je ob normalni uporabi poraba vecja kot 20 wattov, v power
saving modu pa le nekaj miliwattov, kar povzroci najmanj to, da se procesor
ne pregreva - to, da tvoja masina dela non-stop je pa velika zabloda, saj je
vecina masin, vkljucno z veliko vecino dijaskih serverjev in toy masinami,
vecji del svojega delovanja idle. Lahko je prizgana, ja, ampak dela pa sigurno
ne nonstop (o tem se lahko hitro prepricas s kakim quickie batch programckom,
ki bo enostavno preverjal, ali obremenitev sploh kdaj pade pod 1).

Tu ni nobenih fancy trikov, APM pa ni fancy feature, ampak samo ena uporabna
zadeva, in ne vem, zakaj je ne bi uporabil, ce ze obstaja. Ce se ti diski
ustavljajo zaradi APM, lahko to izklopis (v BIOSu oz. ce imas kak levi BIOS,
ki ne dopusca upravljanja z diski, lahko enako dosezes tudi z hdparm).

>  Hm, nene to ni flame, in ne pravim da je power managment bedarija... Heh,
> za nekaj pa mora bit uporabno, drugace nebi noben tega pogruntal (/me se
> spomne na Windows...)

Meni osebno se zdi neumno, da bi vsak screen blanking (in soroden) software
moral podpirati vse zive vhodne naprave, da bi ga lahko primerno skonfiguriral,
ce je to lahko vse skupaj lepo na enem mestu konfigurabilno. Da je potrebno
to nastavit v BIOSu, je druga zgodba, resnici na ljubo pa to res ni potrebno
poceti vsak dan ampak nastavis enkrat (ampak takrat pravilno) in imas tako za
zmeraj.

Andrej

Dodatne informacije o seznamu Starilist