[ LUGOS ] cp1250 > latin-2

Primoz Peterlin peterlin na biofiz.mf.uni-lj.si
Pon Dec 29 19:30:13 CET 1997

On Mon, 29 Dec 1997, Borut Mrak wrote:

> Zanima me, ce se da kako prevesti strani napisame v cp1250 v latin-2 oz.
> Netscape nekako prepricati, da kljukaste znake pravilno prikaze.
> A bi se dalo za to uporabite ttf fonte iz windblowsow?
> Tisto prevajanje bi moralo biti on-the-fly, tako nekako, kot to pocne
> Netscape v W95 iz Latin-2 v cp1250.

Huh... Saj pravilno razumem -- rad bi, da bi Navigator za Linux pravilno
prikazal strani na drugih strežnikih, kodirane po CP1250? Tole se bo bralo
kot odgovor Radia Erevan: Načelno da, vendar...

1) X Font Server, ki pride zraven z X11, ne zna uporabljati pisav tipa
TrueType. Nekateri sicer znajo -- s Caldero pride Gallium, ki zna, potem
pa vem še za dva eksperimentalna strežnika, ki bosta nekoč verjetno to
tudi počela enako spodobno:

ftp://crl.nmsu.edu/CLR/multiling/freetype/xftype.tgz
ftp://sunsite.unc.edu/pub/Linux/X11/fonts/Xfstt-0.9.4.tgz

2) Cel kup nemarnih spletnih administratorjev ime svoje strani kodirane po
CP1250, tega pa nikjer ne navedejo (kar implicira ISO Latin 1). Tu nima
Navigator nobene možnosti, da bi avtomatično ugotovil kodno stran.

3) Recimo, da je šlo do sem gladko... Prevedli smo xfstt, Navigator
je pravilno ugotovil, da je kodiranje tkim. "windows-1250". Naprej pa ne
znam več. Tole sicer pokaže, da Navigator "ve" za obstoj CP1250,

~> strings /usr/local/bin/netscape | grep 1250
windows-1250
x-cp1250

Nimam pa pojma, kako bi to uporabil. Plug-in za Netscape Navigator?

> P.S.: Na netu imam par starih strani, ki sem jih hotel z recode prevesti
> iz 1250 v Latin-2. Ali ima recode sploh opcijo za cp1250? Na seznamu, ki
> ga izpise je ni.

Od beta verzije 3.4e jo ima. Uradna izdaja 3.5 jo bo tudi imela. Zaenkrat
lahko priporočim programček "sumniki" Branka Drevenška, ki ga najdeš na
straneh Davida Vrtina, http://www.feri.uni-mb.si/si/index.html-l2.

Lep pozdrav, Primož

--
Primož Peterlin         email: primoz.peterlin na biofiz.mf.uni-lj.si
Inštitut za biofiziko MF, Lipičeva 2, SI-1000 Ljubljana, Slovenija

Dodatne informacije o seznamu Starilist