Skripta v TeX (Was: Re: Lyx)

Primoz Peterlin peterlin na biofiz.mf.uni-lj.si
Pon Dec 30 11:51:50 CET 1996

> Seveda bom prej preveril, ampak preprican sem, da te knjige ne obstajajo
> v elektronski obliki.
> Verjetno je to edini nacin, da bi kdaj te knjige prebral... O:)

Ta sindrom poznam... :-)  Ko sem sam `odkril' TeX, tam nekje 1988 ali '89,
me je prijelo, da bi prevedel in stavil Landaua in Lifšica.  Mislim, da
sem prišel nekje do tretjega poglavja Mehanike... :-}

Kolikor vem, so se tako Strnadovi učbeniki kot Rosinova skripta zadnja
leta samo ponatiskovali, novih izdaj pa ni bilo.  Izdaje, kot jih imam
sam, so tako malo elektronske, kolikor so sploh lahko:  prvi dve knjigi
Strnada sta postavljeni v svincu, drugi dve pa natipkani na električni
pisalni stroj (in berljivi približno tako dobro kot izvorni -- ne
stavljeni -- spis v TeX).  Rosina je še izpred obdobja električnih
pisalnih strojev (in zaradi tega dosti lepše berljiv).

Naj si za konec dovolim še malo skepse.  Rosinova skripta so precej
zastarela, kar je v drugi izdaji (leta 1977!) priznal avtor sam.  Od
takrat dalje se, kolikor vem, ponatiskujejo brez sprememb (sam imam 3.
natis iz 1981).  V obstoječi obliki verjetno niso vredna ponovnega
stavljenja.  Strnadove knjige glede na svojo vsebino zastarevajo malo
počasneje.  Glede na to, da tako eden kot drugi uporabljata LaTeX, bi na
tvojem mestu stopil do enega ali drugega in ga povprašal, če morda že sam
ne pripravlja nove izdaje.  Praviloma so zelo veseli tovrstnih pobud.

Glede na to, da obstaja kar nekaj predmetov, za katere slovenskih skript
sploh ni (na misel mi pridejo fizika trdne snovi, kvantna mehanika,
mehanika kontinuumov, elektromagnetno polje, optika...) imaš odprto, če te
to veseli, pravzaprav precej široko področje delovanja.  Verjetno si boš
stvari olajšal, če si izbereš področje in profesorja, pri katerem delaš
ali nameravaš delati diplomo.

Veliko uspeha,

Primož

--
Primoz Peterlin (peterlin na biofiz.mf.uni-lj.si) Fax:+386-61-131-5127
Institut za biofiziko MF, Lipiceva 2, SLO-1105 Ljubljana, Slovenija

Dodatne informacije o seznamu Starilist