[LUGOS-SLO] Locale Data Audit

JK joze.klepec at siol.net
Tue Dec 14 20:24:45 CET 2004

Andrej (Andy) Brodnik pravi:

>No, pa Kristus se je rodil  25. decembra (ali se sploh je takrat). Ali
>je bilo to leta -1 ali 0 ali 1?

Mimogrede, leta 0, niti dneva 0 ni nikoli bilo. Tisti, ki bi
sprogramiral tako aplikacijo, ga vržejo iz službe. Npr. 0 je takoj leto
-1 pri tipu int, 1 pa je običajno leto 1 --> ali bolj enostavno: ničle
se enostavno izogneš, ker na časovni premici sicer obstaja, na datumski
okoli začetja štetja pa ne. Zakaj? Ker je za letom 1 pr.n.š. takoj
prišlo leto 1 n.š., zato. Temu sicer ni tako, ko se obračajo stoletja -
to leto je izjema. Enostavno ne obstaja.
Dodatno pobrklja štetje še gregorijanska reforma leta 1582
(julijanskega) koledarja, ko so odvzeli kar nekaj dni, določili pravila
računanja s prestopnimi leti  ( ( ( (365x4)5+1) x25) x4+1) x4-1) in
formalno živeli, kolikor vem (na pamet) kar nekaj dni v enem in istem
dnevu. Sodobni izrazi so se verjetno rodili takrat.
Muslimanski koledar šteje po luninih menah, Egipčani so se ravnali po
več nebesnih telesih, za judovskega ne vem. Sicer pa, najnatančnejši
koledar so imeli baje Maji in Inki. Napaka je bila 1 dan na 5000 let.
Sem takoj za njihovega. Zdaj ga uporabljajo le še astrologi.

>Pa kaj so Judje sploh upileni  potem? Oni stejejo pa kar od stvarjenja
>sveta naprej.-(

Niso bili torej Judje iznajditelji štetja od nastanka sveta. Oni so si
to verjetno izposodili od Zaratustre. So si pa zato drugi naprej od njih.

lp, jk