[LUGOS-SLO] vremenski izrazi

Metod Kozelj metod.kozelj at lugos.si
Wed Feb 5 10:35:28 CET 2003

Howdy!

> a bi mi lahko kdo pomagal z nekaterimi meteoroloskimi izrazi? ima kdo
> kak predlog za kaksnega?

Mogoče bi bil jaz pravi :)

> drizzle

rosenje

> rain

dež

> snow

sneg / sneženje

> snow grains

se mi zdi, da je tole "babje pšeno"  (kroglice ivja)

> ice crystals

ledeni kristali  (tole je malce neposrečeno, morda bi pomagalo, če bi
vedel kontekst)

> ice pellets

ledene ploščice  (tole je precej neposrečeno, morda bi pomagalo, če bi
vedel kontekst)

> hail

toča

> small hail

sodra

> precipitation

padavine

> mist

meglica

> fog

megla

> smoke

dim

> vulcanic ash

vulkanski pepel

> sand

pesek

> haze

mrč

> spray

pršec

> dust

prah

> squall

To najbrž nastopa v zvezi "squall line", ki pomeni "nevihtna linija" ...
to je takrat, ko se več nevihtnih oblakov postavi v neko linijo in potem
'sinhrono' napredujejo v neki smeri premikanja (npr. od zahoda proti
vzhodu).

> sandstorm

pečeni vihar

> duststorm

prašni vihar

> funnel cloud

Za tole bom pa poiskal pomoč (približno vem, za kateri fenomen gre,
ampak moram poiskati slovenski izraz).

> dust whirl

prašni vrtinec

--