[LUGOS-SLO] Seznami besednih oblik

Ales Kosir ales.kosir at zaslon.com
Sun Jul 28 13:18:12 CEST 2002

Da so seznami besednih oblik pod GNU GPL, je vec razlogov:

* projekt priprave crkovalnikov, v okviru katerega sta nastala oba
objavljena seznama, je podprl tudi MID, ki zahteva, da je opravljeno delo na
voljo kot prosta programska oprema. Cetudi to direktno ne implicira GNU GPL,
smo se odlocili zanjo.

* projekt nadaljuje dosedanjo pripravo prostih crkovalnikov za slovenski
jezik, kar je bilo opravljeno pod GNU GPL:
http://nl.ijs.si/GNUsl/tex/tslovene/slolang/node106.html#SECTION000214180000
0000000000 ;

* besedne oblike drugih narodov (jezikov) so na voljo po enako licenco;

* poznamo sicer prednosti in omejitve licence GNU GPL, a se nam, ki smo
sodelovali v tem projektu, zdi naravno, da vzpodbudimo prosto sirjenje
taksne programske opreme pod licenco, ki ne bo omogocila kasnejsega zaprtja
morebitnih dodatkov in izboljsav: predstavljali smo si, da je precej lahko
bazo dopolniti ali uporabiti v sorodnih orodjih (recimo program za
indeksiranje), a hkrati s primerno drugacno licenco prepreciti prosto
distribucijo takega izdelka. Ker bi po mojem prepricanju s tem storili vec
skode kot koristi, smo zeleli tako moznost prepreciti;

* ne moremo pozabiti nerazumne odlocitve drzave in prej republike Slovenije,
ki je po eni strani vlagala in financno podprla pripravo SSKJ, po drugi pa
dopustila, da ostajajo vse pravice v izkljucni lasti avtorjev, pripravljeno
gradivo pa ni na voljo prosto vsem, ki bi ga potrebovali. Stanje se je, kot
kaze, spremenilo bolj na tiho in pol-ilegalno z odjavo
http://bos.zrc-sazu.si/sskj.html, kar vsekakor mocno pozdravljamo in ponovno
reklamiramo kot pravilno potezo;

* zlahka si predstavljam nekaj scenarijev, po katerih bi lahko te besedne
oblike kdo v prihodnosti dopolnil in oplemenitil, pa potem dostop do njih
zaprl ali omejil. S tem bi zal naredil predvsem vec skode za skupnost kot
koristi. Skupnost si zeli predvsem to, da so osnovna orodja cimbolj javno
dostopna, saj nihce nima moznosti pri tako majhnem trgu vlagati v razvoj od
zacetka;

* kdorkoli pa bi imel pametno komercialno idejo, ki bi jo znal izkoristiti,
lahko se vedno podobne baze pripravi sam ali pa jih odkupi od tistih nekaj
podjetij, ki v Sloveniji trgujejo z njimi. Ker od takega mrtvoudega projekta
skupnost uporabnikov po dosedanjih izkusnjah dolgorocno ne bi mogla imeti
veliko, zelimo tako rabo odsvetovati.

Lep pozdrav,
Ales