[LUGOS-PROG] PHP modul in pravice

Metod Kozelj metod.kozelj at lugos.si
Wed May 28 10:20:44 CEST 2003

Howdy!

Anze wrote:

>Naceloma se strinjam. Samo "naceloma" pa zato, ker vsi administratorji niso
>dobri administratorji, in ker ima kaksna security zadeva tudi implikacije za
>(dobrega) programerja - zato moras poznati malo sirse okolje kot samo PHP. Se
>pa strinjam, da moras samo poznati - resevati (in poznati v podrobnosti) mora
>administrator.

Yeah, zato sem pa tam dodal (sicer res v oklepajih) še 'dober'.

>To bi sicer resilo problem, ampak na zalost (kot je tudi Boris Sagadin
>napisal) pravica execute ne zadostuje, ce pa dodas se read, lahko drugi
>uporabniki spet berejo tvoje skripte. :(

Seveda. Vendar pa moraš moj nasvet vzeti kot celoto. Torej narediti
grupo, v kateri ni nobenega uporabnika (vendar pa naj jo http daemon
uporablja za efektivno grupo) in potem dovoliti branje skript samo tej
grupi. In seveda lastniku. Če si paranoičen, potem lahko zamenjaš
lastništvo na roota, tako da noben navaden user ne bo več imel dostopa
do datotek.

Če pa te skrbi, da bi kakšen uporabnik naredil PHP skripto, ki bi
prebrala drugo in mu jo vrnila, .... hja, potem pa potegni iz zidu žico
za 230 V.

In tale zgornji odstavek karikativno ilustrira mojo trditev, da mora za
varnost sistema in izvajanja programov skrbeti (dober) administrator,
saj to ne gre prepuščati programerjem. Torej mora administrator
preveriti tudi delovanje programov, preden jih spusti v produkcijo (temu
se reče auditing). In pri tem je zelo zaželjeno, da administrator in
programer nista ista oseba.

--
Peace!
  Mkx