[LUGOS-PROG] PHP modul in pravice

Metod Kozelj metod.kozelj at lugos.si
Tue May 27 10:45:37 CEST 2003

Howdy!

Anze wrote:

>Mogoce ni cisto prava mailing lista, ampak domnevam, da imajo programerji s
>tem vec izkusenj kot administratorji... :)

Jaz mislim, da je zgornja domneva pretežno zgrešena, saj (dobri)
administratorji skrbijo ravno za spodaj opisane 'težave'. In se ne
vtikajo v same programe. In obratno, programerji delajo (dobre) programe
in se ne obremenjujejo s tem, kdo jih bo smel poganjati in s kakšnimi
pravicami.

>Na multi-hosted Linux strezniku bi rad zascitil uporabnike pred drugimi
>uporabniki na sistemu. Ce imajo njihove PHP skripte pravice 0744, bodo lahko
>drugi uporabniki na sistemu preko fopen+fread in podobnih funkcij v svojih
>PHP skriptah prebrali izvorno kodo programa in seveda tudi nastavitve
>(username/password) za dostop do baze, kar pomeni, da bodo lahko
>brali/spreminjali/brisali podatke, ki jih ne bi smeli. Po drugi strani, ce
>imajo skripte pravice 0740, niso vidne uporabniku www-data, apache oz.
>nobody, kakorkoli se ze pac imenuje - kar pomeni, da so neuporabne.

> [...]

Apacha poganjaj z nastavitvijo, da ima permissione kot specifični
uporabnik iz specifične grupe. Recimo uporabnik 'apache' v grupi
'apache'. ('User apache' in 'Group apache').

Uporabniki (=programerji) naj naredijo svoje PHP skripte in naj za
njihov obstoj obvestijo administratorja (=tebe).

Ti skriptam spremeniš grupo in permissione takole:
# chgrp apache script.php; chmod 710 script.php

Na ta način bodo skripte berljive/pisljive/izvedljive za lastnika
skripte (=programerja), izvedljive za vse v grupi apache (=web servis,
saj drugih uporabnikovv tej grupi ne bo , ne ;) ) in nič od tega za vse
ostale.

--
Peace!
  Mkx