[ LUGOS-PROG ] zimska ura - PHP ???

Primoz Peterlin peterlin at biofiz.mf.uni-lj.si
Wed Jul 4 10:05:43 CEST 2001

On Wed, 4 Jul 2001, Damir Dezeljin wrote:

> No problem pa nastane pri raznih daljsih meritvah, saj ce se tam
> spreminja ura, potem treba to vedno upostevati, ce kaj racunas, poleg
> tega pa itak po taki metodi zgubis kak podatek ... no skratka EDINA
> PRAVA URA JE SONCNA URA !!!

Pa odkod vendar jemljete takšne izjave? Prav, kaj je zate *prava*(tm) ura
je očitno očitno vprašanje vere...

> Ne verjames ... no ko bos kaj meril, bos videl koliko problemov se
> pojavi.

...ampak s praktičnostjo *sončnega* časa me pa res ne boš prepričal.
Predvsem zaradi dveh razlogov: 1) eliptičnosti Zemljine orbite in
2) nepravokotnosti osi vrtenja Zemlje na ravnino kroženja okoli Sonca
Sonce v Greenwichu nikoli (no ja, štirikrat na leto se temu precej
približa) ni opoldne po GMT (pustite BST - British Summer Time, ki je
nekaj drugega) v zenitu, ampak sončni zenit niha do približno četrt ure od
12:00 GMT. Skratka, s sončnim časom se bodisi odrečeš temu, da je dan dolg
86400 sekund, ali pa je pač sekunda funkcija datuma.

Kar verjetno ti v resnici potrebuješ, je UTC ali pa GMT. Sicer se pa
strinjam z Metodom, da je verjetno najbolj *pravi*(tm) čas tisti, ki je
najbližje formalni definiciji sekunde, čeprav ni nujno tudi najbolj
uporaben.

Nekaj o različnih časih si lahko prebereš na:

http://www.maa.mhn.de/Scholar/times.html

Lep pozdrav, Primož

--
Primož Peterlin,   Inštitut za biofiziko, Med. fakulteta, Univerza v Ljubljani
Lipičeva 2, SI-1000 Ljubljana, Slovenija.  primoz.peterlin at biofiz.mf.uni-lj.si
Tel: +386-1-5437632, fax: +386-1-4315127, http://sizif.mf.uni-lj.si/~peterlin/