[ LUGOS-PROG ] zimska ura - PHP ???

Metod Kozelj metod.kozelj at rzs-hm.si
Wed Jul 4 09:00:51 CEST 2001

Howdy!

On Wed, 4 Jul 2001, Damir Dezeljin wrote:

> To pa je dobro vprasanje ... no zdaj malo ironicno:
> Mi Evropejci oz. Slovenci smo prav cudni, dvakrat letno spreminjamo uro,
> hvala bogu da bodo to kmalu ukinli.

Striktno gledano je soncna ura na vsaki geografski dolzini drugacna,
definirana pa je tako, da je sonce ob 12h (poldne) v povprecju tocno na
jugu. Slucajno sovpada soncna ura na 15 stopinjah vzhodne dolzine s
srednjeevropskim casom (zimski cas). Kar je kar dober priblizek za celo
Slovenijo. Ampak prav slab za zahodno Spanijo, kjer imajo 'poldne' pozimi
ob 13h.

> No problem pa nastane pri raznih daljsih meritvah, saj ce se tam
> spreminja ura, potem treba to vedno upostevati, ce kaj racunas, poleg
> tega pa itak po taki metodi zgubis kak podatek ... no skratka EDINA
> PRAVA URA JE SONCNA URA !!!

Ne, prava ura je TAI - atomska ura, ki tipicno sovpada z UTC na kaksno
sekundo natancno (torej lahko za manj natancne meritve uporabis kar to).
Vsi ostali casi imajo vec ali manj tezav (med drugim zakonske, kar
dokazuje premikanje kazalcev naprej in nazaj).

Peace!
  Mkx