[LUGOS-ORG] siol po

Borut Mrak b at aufbix.org
Tue Jan 15 19:01:45 CET 2002

On Tue, Jan 15, 2002 at 02:36:30AM +0100, Andraz Tori wrote:
> danes sem dobil sporočilo:
> "...
> The host you submitted at ORDB.org (193.189.160.16), has been thoroughly
> checked, and does not seem to permit relaying.
> ..."
>
> a je šlo za napako ali pa so se siolovci odzvali ne vem, zdaj direktnega
> problema ni več...
>
> še vedno sicer mislim da je ORDB oblika bullyinga, a mnenja so pač
> različna.

Dej nehi ene teorije zarote si izmisljevat pa medtem rajsi naredi kaj
pametnega. Recimo kaksen jarek skoplji. Fizicni napori navadno pomagajo
usmeriti misli na res pomembne teme. Recimo na to, da zavrnes Siol-ov
racun, ker nisi mogel posiljat poste. Ampak seveda tega ne bos naredil,
ker ti bojo odklopili ADSL, lazje je tezit drugim, naj ne uporabljajo
ORDB-ja.

ORDB hosta ne doda v bazo, dokler ga nekdo ne prijavi, nato se opravijo
testi (poslani testni mail se mora relayat in prit nazaj), sele nato pa
je dodan v bazo.

Siol *JE* imel open relay (potrjeno osebno od postmastra) in ga *JE*
precej hitro zaprl. Podatki v ORDB DNS-u pac zaostajajo 1 uro za
podatki v njihovi bazi(http://www.ordb.org/faq/#zone_rebuild), poleg tega
pa je treba zaprt relay ponovno testirat, kar tudi traja kaksno uro,
nato pa poste od njega ne bi smel blokirat nihce vec.

In ne, ORDB ni nobena oblika bullyinga. ORDB je seznam *potrjeno*
odprtih relayev, ki *so bili* zlorabljeni za relayanje spama (oz. jih je
nekdo submittal za testiranje, kar se ponavadi zgodi po prvem spamu).
Ali bos od takih mail serverjev sprejemal posto ali ne pa je seveda tvoja
odlocitev. Jaz je ne, pa se marsikdo drug ne.

In zakaj ORDB? Zato, ker se dokaj hitro azurira, vsebuje *samo*
zlorabljene in se vedno odprte relay-e, ter ne vkljucuje t.i.
multi-stage relayev. Tako ne bom blokiral poste celemu Siol-u, ce ima
odprt relay samo ena njihova stranka. Sounds fair enough to me.
Poleg tega se ne grejo politike: ce si odprt relay si v bazi, ce nisi
odprt, nisi. Ostali podobni servisi imajo navadno kaksne svoje cudne
fore.

Pa se na tvoje prvo sporocilo moram odgovorit (tistega o moralnih naukih
raje sploh ne bom komentiral):

> [...]
> ki enako zavra\350a sporo\350ila):
>
> This Message was undeliverable due to the following reason:
>
> Each of the following recipients was rejected by a remote mail server.
> The reasons given by the server are included to help you determine why
> each recipient was rejected.
>
>    Recipient: <lugos-slo at lugos.si>
>    Reason:    Service unavailable; [193.189.160.16] blocked using
>relays.ordb.org, reason: Blackholed by ORDB -- see
>http://ordb.org/lookup/?host=193.189.160.16
>
> Please reply to Postmaster at siol.net
> if you feel this message to be in error.

To sporocilo ni cisto nic zavajajoce, saj ti celo pove, da vsebuje
vec informacij o tem, zakaj je bilo sporocilo zavrnjeno.
Poleg tega pripombe *morajo* letet na postmaster at siol.net, saj je tale
bounce generiral siolov mail streznik, ne Lugosov. Toliko o tvojem
poznavanju predmeta pogovora.

In ne, problemov ni imel email.si ali Lugos (in vsi ostali), ampak Siol.
V dvoboju med vecjim in manjsim ni nujno, da ima probleme le manjsi, to
bi ti ze lahko vedel.

Pa o anonimnem posiljanju (na eni drugi mailing listi): daj no... za
anonimno posiljanje poste niso narejeni open relay-i, ampak anonymous
remailerji. Razlika med enim in drugim je bistvena, a tebi verjetno ne
bo nikoli povsem jasna. Naj tako ostane, svet bo lepsi.

lp,
Borut.