[LUGOS-ORG] Sestanek UO, 9.01.2002

Andraz Tori andraz.tori1 na guest.arnes.si
Sob Jan 5 22:21:47 CET 2002

On sob, 2002-01-05 at 20:58, David Klasinc wrote:
>  Prosil bi clane, da potrdijo udelezbo na sestanku! Dnevni red in lokacijo
> bom objavil, ko in ce bo UO sklepcen. Sestanek bi bil v bistvu neko nujno
> zlo, ki ga je potrebno opraviti! Pred koncem leta se je zgodilo kar precej
> stvari.
>
> Seveda zadeva bi bila ob standardni uri, ob 18:00.
>
> NSA  -- National Security.... ummm ....Assholes?

jaz ne bi mogel priti. V Kiberpipi imamo takrat predavanje dr.
Aleksandra Jurisica o Kriptografiji in pametnih karticah. Glede na
pestre izkusnje predavatelja bi mogoce lahko povedal kaj zanimivega tudi
o resnicnosti tvojega taglinea kar se kriptografije tice:).

"Pametne kartice v zasebnem življenju javnih kljucev"

sreda 9.1 ob 18:00 - 1.del: Uvod v kriptografijo + film Computers, Spies
And Private Lives
sreda 16.1 ob 18:00 -  2.del: Pametne kartice + film Codebreakers

Obe predavanji bosta primerni za širši krog poslušalcev.

Leta 1976 sta Whit Diffie in Martin Hellman predstavila
koncept kriptografije z javnimi ključi.
Taher ElGamal je prvi pokazal kako lahko problem diskretnega
algoritma uporabimo v kriptosistemih z javnimi ključi,
vlada Združenih držav Amerike pa je na osnovi te metode razvila
algoritem za digitalni podpis, ki je osnova računalniške varnosti.

Eliptične krivulje, ki so jih v začetku študirali zgolj iz teoretičnih
razlogov, so se začele nedavno uporabljati pri algoritmih za
faktorizacijo števil, dokazovanju nerazcepnosti števil in v
kriptosistemih z javnimi ključi. Slednje sta leta 1985 predlagala Neal
Koblitz in Victor Miller. Eliptični kriptosistemi so varianta
ElGamalovih kriptosistemov in med shemami z javnimi ključi nudijo
največjo varnost glede na dolžino ključev. Zato omogočajo veliko
učinkovitost programov in računalniške opreme, relativno majhne ključe
ter s tem tudi krajše digitalne podpise in certifikate.  Vključeni so v
številne standarde, npr. IEEE P1363 in ATM.

Pametne kartice (smart cards) nam ilustrirajo kje v vsakdanjem
"življenju
lahko (oziroma že) uporabljamo kriptografijo.  Spregovorili bomo tudi o
varnosti pametnih kartic in predstavili prvo tako, ki ni potrebovala
dodatnega matematičnega koprocesorja za digitalni podpis in njegovo
preverjanje.

p.s.: povej naprej

Lep Pozdrav
Anrdaž Tori