Poslovanje...

David Klasinc bigwhale at m42.cx
Wed May 16 11:01:46 CEST 2001

Banzai!

 V svoji ravno prav dolgi poslovni karieri sem posloval z razlicnimi
podjetji in kar nekaj izmed teh je imelo ISO-9001 certifikat (ne niso
fonti... ;>) anyway, gre se za to kako se dela s papirji v podjetju/
pravni osebi.

Tole sem sel pisat zato, ker sem videl tisti mail o neki narocilnici.
Mogoce to ze vsi veste in bom, hmm... nakladal v prazno... :)

Seznam uradnih papirjev, ki jih potrebujemo (tukaj ne dam luknje v koleno
vrtat, da sem 100% vse nastel):

- Narocilnica (Trije izvodi)
- Blagajniski Prejemek (Dva izvoda)
- Dobavnica (Trije izvodi)
- Racun (Trije izvodi)
- Reverz (Dva izvoda)

(Racun/Dobavnica in blagajniski prejemek se v nekaterih primerih
izkljucujejo)

Delovni proces je priblizno tak:

- Lugos nekaj naroci in poslje dobavitelju narocilnico
- Dobavitelj dostavi robo in nam da dobavnico
- Dobavitelj poslje racun
- Lugos placa racun

Vcasih je dobavnica in racun kar eno in isto. Enak postopek gre v obratni
smeri, ko je Lugos dobavitelj.

Na koncu morajo v fasciklu (kakorkoli se ze temu rece po slovensko) koncat
tile papirji:

- narocilnica
- dobavnica
- racun

Seveda se locijo prejeti in izdani racuni.

Vsi ti papirji so lahko ze kupljeni obrazci, ki jih izdajajo nase zalozbe
ali pa prej pripravljen obrazec, ki smo ga naredili mi.

Na vsakem obrazcu morajo biti doloceni podatki, od ziro racuna, do maticne
stevilke in davcne stevilke pravne osebe, v vecini je to odvisno od
podjetja, ki zahteva dolocen papir od drustva. Velja pa pravilo, da nikoli
ni prevec podatkov. Vec jih je bolje je. :) Zatorej, bi bilo najbolje
uvesti svoje obrazce, ki bi jih sproti tiskali, predvsem gre tu za prodajo
stvari na prireditvah, ko je treba napisat cetrt kilobajta racunov. :)

Pri sponzorjih so tu se obvezne pogodbe, ki scitijo obe strani in morajo
biti podpisane v vsaj dveh izvodih, ce ne stirih. Pogodbe morajo iti v
svoj fascikel.

Pri reverzih (posoji opreme) se podpise dva izvoda reverza in ko se oprema
vrne se prav tako podpise dva izvoda, ponavadi je to kar isti papir, na
koncu potem vsaka stran odnese svoj dvakrat podpisani reverz in ta roma v
cisto svoj fascikel.

Lugos je pri vseh narocilih dolzan zahtevati narocilnico. Potem mora
stranka obvezno podpisati dobavnico, ko je dobila robo in na koncu moramo
izstaviti se racun.

Vse papirje smo dolzni hraniti vsaj pet let! Ce jih dalj je samo bolje za
nas.

Hm, mislim, da sem vecino stvari povedal... :)