[ LUGOS-ORG ] Re: Uporaba osebnih digitalnih potrdil (fwd)

Andraz Tori andraz.tori1 at guest.arnes.si
Thu Mar 29 20:49:05 CEST 2001

Na 29 Mar 2001 20:41:19 +0200, je Borut Mrak zapisal:

> PGP bi lahko uporabil po tem principu, da bi zaupanje gradil na tem, da ce je
> kljuc podpisan od recimo CVI CA-ja, je sigurno last tistega, katerega last
> naj bi bil, ce pa ni podpisan od CVI CA-ja, potem ne mores vedet. Drugemu
> kljucu NE SMES zaupat. Tako nekako bi to slo.
>
> Pri PGP-ju ti reces, da recimo popolnoma zaupas kljucu, ki ga je podpisala
> tvoja mama, kljucu, ki ga je podpisal recimo en tvoj znanec pa zaupas deloma.
> Recimo da tisti tvoj znanec prinese 10% zaupanja, rabis jih se 90. Ni tocno
> tako, ampak upam, da si predstavljas.

ja ja saj to vse razumem...

> Dvomim, da bo mogoce uporabljat tocno PGP. Ce pa so standardi odprti in vemo,
> kaj oni uporabljajo je zadeva piece of cake. Za vecino kriptografskih
> algoritmov tako ali tako obstajajo free implementacije, razen ce je problem v
> kaksnem patentu. Vecina teh algoritmov (noja...raje recimo *veliko*) je
> implementiranih v samem openssl-ju.

ja ja, kar me je skrbelo je to, da bi se zacel v drzavni upravi
uporabljat kak patentiran/proprietary algoritem, ki bi popolnoma
zakljucal nas ven, vendar ce sem prav razumel iz odgovora cvica so vse
stvari odprte

> Dvomim, je pa seveda to mozno.

tega ne smemo dopustiti

> Vsaj tisti bolj resni, ne. Zavedajo se, da lahko drzava potem spremlja
> komunikacijo med njimi, ceprav do tega po zakonu verjetno nima pravice.
> Podobno je s telefonom. Saj po zakonu ne morejo dobit izpiska tvojih klicev
> brez naloga, ampak v praksi? Poglej si kaj se je zgodilo Mladininemu
> novinarju (zdaj ne vem iz glave kateremu)

No to je res...
ampak, saj v teoriji lahko sami zgenerirajo ustrezne kljuce in se vedno
uporabljajo isti sistem ...

> Hja...v tem primeru je bolj pametno, da imas ti lepo gesla za kljuce lepo v
> enem sefu (ali raje v dveh, pa cimbolj dislociranih), kot pa da jih zaupas
> drzavi.

Nedvomno...
ne ne, na pamet je se edina zihr varianta, NSA is everywhere

> to je pa ze napisal gospod, ki ti je poslal pismo. Omenil je Netscape, Apache
> in Sendmail.

ja kaj pa Mozilla in Konqueror in se kdo bi se nasel.. te sem mislil,
software ki je morda malce bolj linux specificen

> Anytime.
:)

Lep Pozdrav
Andraz Tori