[ LUGOS-ORG ] Re: Uporaba osebnih digitalnih potrdil (fwd)

Andraz Tori andraz.tori1 at guest.arnes.si
Thu Mar 29 20:30:45 CEST 2001

Na 28 Mar 2001 18:28:32 +0200, je Borut Mrak zapisal:

> [...]
> na PKI (public key infrastructure, imas nekega centralnega overovitelja
> kljucev, ki mu zaupas, da ce bo podpisal Janezov kljuc, je ta res Janezov),
> ne pa kot web of trust (kar pocne PGP, kjer nimas ene centralne ustanove, ki
> bi potrjevala, da je kljuc res Janezov, pac pa na to lahko le sklepas, ce ga
> je "Janezov" kljuc podpisal recimo Joze, ki mu zaupas). To sta bili drevesi.
> RSA je pac zgolj se en algoritem (sadez :-), ki ga uporabljata oba sistema.
> Mimogrede, za vecino tega, kar je clovek napisal (generiranje kljucev

Okej, ce prav razumem bi moral samo PGP kljuce po nekem protokolu od
njekje potegniti in naenkrat bi bila cela stvar cisto kompatibilna?

> Ce jaz prav razumem, gre pac za uporabo nekaksne programske opreme, ki naj bi
> vse skupaj cimbolj olajsala za koncnega uporabnika, standardi pa so
> (more-or-less) odprti, tako da lahko zacnemo to zadevo pisati sami. Kot je
> napisal, se da do certifikatov dostopati preko LDAP-a.

ok gewd, samo da nas ne 'zaklenejo ven'

> Kolikor se jaz spomnim (na radiu sem nekoc gostil tipa, ki je spravljal
> skupaj zakon o digitalnem podpisu) pa je tole itak namenjeno samo poslovanju
> z drzavno upravo in nimajo ambicij, da bi se razsirilo na poslovanje med
> podjetji/posamezniki.

Ambicij mogoce ne, ampak ce bodo podjetniki/posamezniki itak imeli
deployano tehnologijo bodo po liniji najmanjsega odpora rekli 'ej zakaj
pa ne bi tega kar imamo uporabljali se med sabo'

> Na sreco. Tisto o "zgodovini kljucev" in
> "restavriranju" meni nikakor ni vsec.

Meni tudi ne, ima pa cisto realno osnovo v podjetjih in drzavi:
recimo da ti manager umre na cesti, kaj bos sedaj ko nimas dostopa do
njegovih kontaktov?
podjetje propade?

> Tega pa ne vem...verjetno ne.

no ja, nobody's perfect

> Jah...nastimat ssl v aplikacijo je itak piece of cake (openssl), tako da ni
> treba posiljat podatkov za vsako bedasto aplikacijo, ki to podpira.

ja ja, samo nasa naloga je, da dvignemo roko in recemo "Ja pa pod
linuxom tud deluje"

> Vsekakor pa si forwardal zelo zanimivo branje..na zalost sem ga sele sedaj
> opazil.

no ja.. groovie, :)
hvala tudi tebi za dopolnilo razlage...

Lep Pozdrav