[LUGOS-MOZILLA] Pismo Mobitelu

JK joze.klepec at siol.net
Mon Dec 6 11:41:41 CET 2004

Matej Kovacic pravi:

> Ziv!

> Z zakonom o dostopu do informacij javnega značaja jim ne moreš nič,
> ker ta zakon velja samo za državne organe, to pa oni niso.

Vseeno so kršili pravico do obveščenosti, ki je temeljna človekova
pravica. Glej Listino ZN iz 1948. Informacije so (nekatere) tudi
plačljive - saj plačam tudi za časopis, kot je osrednji SLO dnevnik,
RTV, internet, itd. .

Imamo kako drugo podlago? Pa ja. Jaz bi rekel, da so kršili kar 14. člen
Ustave RS (URS). Zlasti bi se skliceval na "gmotni položaj ... družbeni
položaj ali katerokoli drugo osebno okoliščino" kot lepo pove URS.
Kolikor sem listal URS, je kršen tudi člen 74.
BTW: kršeni je tudi čl. 15 --> uresničevanje pravic (z izgovorm na račun
čl. 60 - varstvo pravic iz ustvarjalnosti). Omejili so namreč dostop do
avtorsko zaščitenih del - seveda neupravičeno (kršena čl. 74 in 15.) - z
varnostnim izgovorom (kršen čl 14.).
Vendar bo kakršnakoli tožba dvomljiva, ker je vse skupaj na Švedskem in
je potrebno vedeti, da Mobitel s tem deluje kot offshore podjetje
(zabavaj.se je v bistvu njegovo švedsko hčerinsko podjetje).  To
(pri)tožbe precej oteži, zato bo kdorkoli, ki bo želel tožiti, moral
imeti koordinacijo in pomoč tudi zunaj Slovenije. Upoštevati bo torej
potrebno tudi evropsko,  švedsko  in našo zakonodajo (pa še kakšno).

lp, jk