[LUGOS] APACHE2 konfiguracija v Kubuntu

Metod Kozelj metod.kozelj at lugos.si
Thu Oct 24 08:56:22 CEST 2013

Howdy!

Obstaja vsesplošna lenoba, ki jo potihem popravljajo brskalniki ... in sicer,
da večina ljudi URLje vpisuje napačno, pa se tega (zaradi prej omenjenega
popravljanja s strani brskalnikov) ne zavedajo. Ko pa pride do sistemske
administracije, pa lenobe ne sme biti ... in je treba vedeti, kaj se dela.

Torej, URL je sestavljen iz treh delov:

  * identifikacija protokola oblike http:// (torej protokol, dvopičje in dve
    poševnici)
  * FQDN strežnika (npr. www.lugos.si/; torej vključno z www in TLD na koncu,
    brskalniki se delajo pametne ko vpišeš google in te vržejo na
    www.google.com/) dodatno opcijsko še številko porta (če ne uporabljaš
    standarnega) za dvopičjem. Zaključen je s poševnico.
  * pot do dokumenta na strežniku. Če referenciramo privzeti dokument (recimo
    index.html) znotraj neke mape, se ta pot zaključi s poševnico (kot oznaka
    mape). Npr. dogodki/ . Lenobe s končno poševnico ne podpirajo brskalniki
    (ker ne vedo, ali je potrebna ali ne), pač pa strežniki.

Skupaj je URL torej http://www.lugos.si/dogodki/ ... ali pa je to morda
http://www.lugos.si/dogodki, če je "dogodki" na dotičnem strežniku morda
handler kot vstopna točka v kakšen portalni softver.

Paziti moraš torej na poševnice na koncu. Pri direktivi DocumentRoot to niti
ni tako pomembno, pač pa je pomembno pri direktivi Redirect (in
RedirectPermanent). Predvsem je pomembno, da so končne poševnice uravnotežene,
torej pri obeh parametrih direktive. Če imaš poševnico na koncu prvega dela,
mora biti tudi na koncu drugega. Zaradi lenobe uporabnikov morda v resnici
potrebuješ dve RedirectPermanent direktivi:

RedirectPermanent /tovorni/ http://tovorni.ugodniprevozi.com/
RedirectPermanent /tovorni http://tovorni.ugodniprevozi.com/

Razlika med obema je v naslednjem:

http://www.ugodniprevozi.com/tovorni ... bo zagrabila druga direktiva od obeh
zgornjih,
http://www.ugodniprevozi.com/tovorni/ ... bi zagrabila katera koli direktiva,
je pa bolj varno uporabiti prvo (zato je napisana višje, apache uporabi prvo,
ki ustreza izvornemu URL)
http://www.ugodniprevozi.com/tovorni/dokument.php ... bi zagrabila katerakoli.
Ampak če bi uporabil drugo, bi bil redirectan URL
http://tovorni.ugodniprevozi.com//dokument.php (dodatna poševnica)

Napačna pa je direktiva

RedirectPermanent / http://tovorni.ugodniprevozi.com

saj URL http://www.ugodniprevozi.com/tovorni/ redirecta v
http://tovorni.ugodniprevozi.comtovorni/ ... opaziš manjkajočo poševnico?

Tudi direktiva

RedirectPermanent /tovorni http://tovorni.ugodniprevozi.com

je lahko problematična, saj v ciljnem URLju /lahko/ manjka kakšna poševnica
(ni pa nujno).

Pri Redirect direktivi se je treba zavedati še ene stvari: ciljni URL ni že
kar končni, direktiva v resnici prilima še del URLja, ki ostane za matchem
(kot sem opisal v dveh primerih).

Peace!
   Mkx

-- perl -e 'print $i=pack(c5,(41*2),sqrt(7056),(unpack(c,H)-2),oct(115),10);'
-- echo 16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlb xq | dc

BOFH excuse #111:

The salesman drove over the CPU board.