[LUGOS] xorg.conf

"Jože Klepec" joze.klepec at siol.net
Tue Jan 19 13:38:02 CET 2010

Ha!

Lepa je ta. Ko je (tudi) videti Matičev xorg.conf, se je laže opreti na
kaj. Brez zamere, brez trdne podlage, ma četudi imam načelno vsaj na
zunaj isti monitor, lahko nudim le "psihoterapevtsko" službo. Plus,
nikoli nisem potreboval teh štelung (ker uporabljam Linux in okenske
programe, tisto malo kolikor jih [POVRay (slabi linux vmesniki) in konec
seznama], skozi wine).

In BTW, da odgovorim na P.S., če že izzivaš (2x!), se je nekaj časa (kak
teden ali dva) nazaj tudi hkrati z ostalimi in jedrom spremenil gonilnik
za radeon. Vendar to, res je, nima posebne zveze, če nimaš ravno
binarnih nvidiinih gonilnikov kmod z rpmfusion. Te sem že davno prebolel
in se sprijaznil, da pač kaj tudi ne deluje, saj ne rabim silne 3D
grafike, ampak sliko samo po sebi. Igričarji naj kar gonijo svoj OpenGL
in kar je še takšnega. Spreten programer zna sprogramirati na oba
načina. Ampak zdajle sem zavil OT, kar je tudi bil namen tvojega
izzivalnega P.S..

Pojdimo torej lepo nazaj na našo temo. Glede na priročnik, ki ga imam
jaz (Sony CD različice 5.2.2.2, kot mi je uspelo na hitro videti ob
priklopu, odklop je zavoljo nemarno pisanega Dolphina bolj rokohitrsko
dejanje :) ), je HorizSync za ta monitor rahlo previsok. V mojem piše:

28.0-61.0 kHz za SDM S53 (in za SDM S73/93, ki imata očitno skupno
elektroniko: 28.0-80.0).

Ne: 28.0-62.0!

VertRefresh:
48-75Hz za vse tipe te serije.

Resolution: 1024x768 S53 ali manj (in S73/S93 1280x1024 ali manj).

Ne dvomim, da bi morda zmogel SDM S53 tudi 1280x1024 at 55 ali celo
1280x1024 at 60, ampak to je presneto boleče za oči (in dobiš skelenje,
rdeče oči, včasih solze ter vprašanja kolegov od kot tak izmučen
pogled). Sploh na tako mali površini kot je slabih 15" (SDM S73 je
realno 16+", ko smo pri stvari).

Zato so meje so lahko le malo znotraj, to ni nič narobe, hudo pa ne. Na
Matičevem mestu bi navzgor spremenil vrstico s VertRefresh navzgor na
60Hz (ergonomski minimum) in si ne bi belil glave. Tisto
"moj1024x768 at 60" lahko potem čefne ven (manj nastavitev, manj težav).

BTW, možgani delajo na približno pol toliko (alfa valovanje), zato je to
VESA standard. Kar se proizvajalcev tiče, bi jaz osebno prepovedal vse
(vertikalne) frekvence pod 70Hz in vse kartice in monitorje, ki imajo
pasovno širino pod območjem vsaj 230MHz, ampak to je tu malce OT.

Zelo dobro usklajen  moj monitor prikaže tudi več (razvidno iz
priloženega xorg), vendar se hitro tudi spravi spat namesto da pove kaj
hoče. Hočem povedati, da mu DDC je in ni tuj. Če bi bil res DDC-2
združljiv, bi kartica vedela s kom ima opravka, ne bi se predstavljal
kot nek generic.

Ali je tu napaka z postopku zaznave s strani gonilnika ali je kriv hw,
je z moje strani višja sila, ker nisem ravno razvojni ali servisni
strokovnjak za monitorski hw (kot se nekateri proglašajo na tem
seznamu). Del odgovora se zagotovo skriva v gonilnikih, monitorske kište
so za pisce gonilnikov po moje nekakšen "grey box". Pol vidiš, pol ne vidiš.

In eno nagradno vprašanje: kako je bil sistem nadgrajen? Če s CDja,
potem res povozi xorg.conf in vse bistvene nastavitve.

Sledi moj xorg.conf, takole za zabavno primerjavo:
Ločljivost, pri kateri se uspava SDM S73 (dpms), je 1600x900. Da se ne
bi igrali, ker je že stestirano in je edini izhod shutdown ali priklop
20 kilske monitorske uteži iz kleti na VGA kabel, ko res več nič ne
vidiš. Vse ostalo dela ko bomba. Kartica je nvidia Geforce 2 (MX,
običajne na matičnih ploščah in v prenosnikih, zlasti Asus okoli
2002-04), _brez_ binarnih nvidiinih gonilnikov, samo lepo privzeto!
-------------------------
# Xorg configuration created by system-config-display

Section "ServerLayout"
     Identifier     "single head configuration"
     Screen      0  "Screen0" 0 0
     InputDevice    "Keyboard0" "CoreKeyboard"
EndSection

Section "InputDevice"

# keyboard added by rhpxl
     Identifier  "Keyboard0"
     Driver      "kbd"
     Option        "XkbModel" "pc105"
     Option        "XkbLayout" "si"
EndSection

Section "Monitor"
     Identifier   "Monitor0"
     ModelName    "Sony SDM-S73"
     HorizSync    28.0 - 80.0
     VertRefresh  48.0 - 75.0
     Option        "dpms"
EndSection

Section "Device"
     Identifier  "Videocard0"
     Driver      "nv"
EndSection

Section "Screen"
     Identifier "Screen0"
     Device     "Videocard0"
     Monitor    "Monitor0"
     DefaultDepth     24
     SubSection "Display"
         Viewport   0 0
         Depth     24
         Modes    "1440x1080" "1440x900" "1280x1024" "1280x960"
"1152x832" "1024x768" "960x720" "832x624" "800x600" #\inserted by TB:) -
All modes need to be in one line; edit in Emacs, nano or whatever favourite.
  "640x480"
     EndSubSection
EndSection
To bo v pomoč obema mojstroma, pa še komu za povrh.

lp, Jože

P.S. Drugi sorodni monitorji (SDM HS/HX/X/P) se razlikujejo le po
kablih, napajalnikih (napetostih) in razporedu in kombinaciji kontrolnih
tipk, sinhronizacije, ločljivosti, vhodov. Torej kot sesalci po
velikosti vrečk in filtrih, vsi pa delajo isto, razen dveh:
SDM P232 (16:9)/X202(4:3), ki sta po specifikacijah in opisih sodeč zelo
dobra velika monitorja, zadnji morda bolj uporaben kot TV kot pa
monitor. Ampak če napišem več, je to že reklama za Sony.