[LUGOS] Raid 1 na že postavljen sistem

Metod Kozelj metod.kozelj at lugos.si
Thu Jul 30 13:17:33 CEST 2009

Howdy!

Še ena pripomba pod točko 9.: če se ti gre za kakšen high-availability
(HA), torej da ti mašina ne zvizne ko odleti disk, potem ta točka spodaj
ni čisto na mestu. Je pa za HA imeti naslednje:

    * SATA kontroler v načinu AHCI - to da podporo za hot-swap. Četudi
      diski niso v hot-swap ohišjih pa ob kreširanju diska kontroler
      kernelu (in driverju za AHCI ter MD) lepo posreduje event, ki ga
      MD lepo prevede v degradiran array
    * swap na particiji, ki je v nekem RAIDu (npr. mirror)

Tudi če se ne greš HA je stvar vseeno zdrava iz naslednjih razlogov:

    * če je ob krešu diska kaj poswapano na kreširani particiji, potem
      se sistem obesi
    * če SATA kontroler ni v AHCI načinu, potem sesuti disk pomeni
      obešanje sistema (swap ali ne swap)
    * če se sistem obesi, imaš v najboljšem primeru nekonsistenten FS
      (čeprav imaš mirror)

Če imaš vse lepo poštimano, ti sistem ob krešu diska pošlje e-mail in
imaš potem nekaj časa, da prineseš nov disk in vse skupaj lepo poštimaš.

Je pa pri preklopu SATA kontrolerja iz 'native' v 'AHCI' potrebna
previdnost v kolikor AHCI driverja ni v kernelu/initrdju ...

Peace!
  Mkx

-- perl -e 'print $i=pack(c5,(41*2),sqrt(7056),(unpack(c,H)-2),oct(115),10);'
-- echo 16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlb xq | dc

Q:	How many psychiatrists does it take to change a light bulb?
A:	Only one, but it takes a long time, and the light bulb has
	to really want to change.