[LUGOS] Linux

Blaz Podrzaj b at thz.net
Thu Jan 8 17:09:28 CET 2009

Hoj,

Mislim, da to ne gre tako enostavno. Kako pa ves da bi bil prehod na Linux
cenejsi? Po moje bi bil lahko celo drazji... lahko celo prekleto drazji, ce k
stvari ne bi pristopili res celovito (priprava studije/ocene, pilotske skupine
uporabnikov, postopno uvajanje). Treba se je zavedati, da kupiti ali ne kupiti
je najlazje od vsega skupaj v tem procesu. Kako bi recimo brez bolecin
pre/izobrazil uporabnike, ki so navajeni oken oziroma office paketa? Verjetno
bi bilo potrebno v tem procesu dognati tudi katere vse aplikacije v javni
upravi bi bilo potem mozno poganjati pod Linuxom, katere bi bilo potrebno
prilagoditi in katere bi bilo mozno brez vecjih zapletov predelati v native
Linux aplikacije. S takim pristopom bi dobil recimo neko relativno dobro oceno
situacije... katera stroskovna (delovna) mesta so primerna za prehod, katera
bodod na to pripravljena cez 3 leta in katera cez 5... s tem bi nekako lahko
potem tudi zacrtal nekaksen timeline za recimo delni prehod. Ocena stroskov bi
bila po moje zelo visoka, iz izkusenj pa vemo, da gre v nasi javni
upravi lazje
skozi 1000 kratkorocnih projektov po 10.000 EUR kot eden dolgorocen za
1.000.000
EUR. Zakaj? Zato ker 99% javnih funkcionarjev dela za drzavo od 9ih zjutraj do
1h popoldne, drugace so pa oni ocetje/matere, smucarji, jadralci, golfisti,
clani rotary kluba... boli jih k**** za blagor drzave in blaginjo drzavljanov!

Ne znam si predstavljati, da bi kdo na MJU-ju zadevi pristopil na
taksen nacin.
Za moje pojme je "korupcija" pri nas zaenkrat se prevelika, da bi kdo
lahko kaj
takega izpeljal...

Mogoce ena analogija, ki je v teh casih popolnoma na mestu... Vsi ze 15 let
vedo/vemo, da tekstilna industrija v obliki kot jo poznamo pri nas (za primer
lahko vzamemo Muro) nima nobene prihodnosti zato bi jo bilo potrebno ze
zdavnaj
prestrukturirati, ampak ker se nobenemu ne da ukvarjati s tem, je najlazje na
eni strani dati denar za dokapitalizacijo (drzava), na drugi strani pa
ga vzeti
in si ga razdeliti (management). Te dokapitalizacije za ohranjanje
delovnih mest
so navaden pesek v oci in samo podaljsujejo vegeteranje na infuziji...

Skratka bottom line je tak, da nucas nekega javnega funkcionarja
profila Sorsak,
ki se ne bo uklonil pritiskom politicnih in gospodarskih elit in ne bo odnehal
tudi ko bo imel pod nogami ze en kubik polen. Od tu dalje je vse mozno... tudi
Linux v javni upravi oziroma sanje ;)

SFSN!