[LUGOS] nov računalnik - priporočila

polz polz at aufbix.org
Tue Dec 8 23:09:47 CET 2009

> Ja, to sem ga pa resnično pihnil, priznam. Seznam tako na oko:
> pisarniški in statistično-analitični programi,
Pri statistični analizi je spet vprašanje, o kakšnih datasetih govorimo...
> razvoj / lokalizacija aplikacij,
To ne zahteva kakšne hude mašine.
> ekstremistična grafika (predvsem 3D rendering in animacije),
Če boš delal pod Linuxom, za tole rabiš predvsem dober procesor.
> malo nujnega interneta (torrent, mail, brskalnik).
Enako kot za razvoj, tule tudi ne rabiš pretirano močnega računalnika.
> File server to ne bo, mogoče bom tudi sestavil kako linux distribucijo
> na njem. Majhnega diska ne rabim ker je to prvič investicija v
> prihodnost in drugič sem len za čiščenje (policija, dobrodošla!).
Sedaj te ne razumem - ali rabiš dosti diskovja, ali ne??!!!?

Sicer pa je moje mnenje:
Procesor: nekaj cenenega na AM3, računaš, da ga boš po potrebi zamenjal,
Mamaplata: Naj ima vsaj 8 sata priključkov,
RAM: počakaj, da cene spet padejo, dotlej se zadovoljiš s 4G DDR3,
Grafična: nek poceni Radeon, R700 ali starejši (recimo 4550 s pasivnim
hlajenjem),
Diski: 2x po 1T, zvežeš v software raid0. Podatke shranjuješ še kam na varno.

Skupaj bi te takšna konfiguracija morala stati okrog 500€.

Seveda pa lahko med komponentami še tehtaš. Če boš računalnik čez tri leta
sigurno menjal, lahko namesto ATI grafične kupiš NVidia v istem cenovnem
razredu (ti bo vsaj takoj normalno delovala).