[LUGOS] nov računalnik - priporočila

"Jože Klepec" joze.klepec at siol.net
Mon Dec 7 20:56:12 CET 2009

Pozdrav!

Zanima me, kaj velecenjena skupnost meni o naslednjem (ker so nepomembni
deli matične že nekaj let nazaj pocrkali in sem jih dal spat z mostički,
bližajo se popusti in tako naprej in nazaj):

1. Ali je še smiselno imeti glomazno namizno kišto z vso periferno
peripetijo, ko vse to že dobiš že zapakirano za 500-600EUR? Priklopiš
zunanji monitor (ali niti ne), zunanjo tipkovnico in miš (če nisi
zadovoljen) in imaš. Razširljivost plača ceno, ki se poplača z možnostjo
dela res kjerkoli.

2. V reviji VIDI(sredina revije, 2008, februar) sem prebral priročnik
sestavi-sam-svoj-notebook. Stvar je podobna kot pri kištah, le previden
moraš biti. Torej, kateri komplet je kdo od vas že sestavil? Pro et contra?

2. a) Če bi se odločil za prenosnik, bi absolutno seveda izdelal custom
ohišje (verjetno velja tudi za kišto, samo tam bom dal nekaj kišt na kup
v predalno izvedbo, da prihranim prostor) kar malenkost podraži
izdelavo, prinese pa nekoliko zadovoljstva. O materialih in izvedbi bom
razmišljal, ko bom imel sestavne dele.

3. Razume se samo po sebi, da zame kot zapriseženega Fedoraša drug OS
kot Fedora 12 na tako sestavljen PC sploh ne spada, le manj paketov od
mojih 2650 bo zagotovo šlo na notebook. Malo mi gredo na živce trenutne
strojne omejitve: novi directX-i pri novih grafičnih karticah, 4GB RAM
(čakam na 16, ponavlja se zgodba z 286/386),  ampak manj ga notri gotovo
ne bo.

4.  Koliko je openbios podprt s strani proizvajalcev in koliko je to
potrebno zakuhati sam? Nekaj je, kolikor vem, podprt na prenosnikih.

5. Me pa zanimajo zanimajo cenovne primerjave, predvsem identično
zmogljivih samogradenj kišt in prenosnikov. Če pa že narejena
garantirana mašinca ne podpira odprte kode v eni sami komponenti, ni
zaželena in je samo za v kanto.

Kaj pod 1.  2., 2.a), 3. bi torej oziroma ne bi priporočali?

lp, Jože

P.S. Vse po neumnem ali po nemarnem omenjene registrirane blagovne
znamke so last njihovih velecenjenih lastnikov.