[LUGOS] Pismo E-upravi

Iztok Štotl iztok.stotl at guest.arnes.si
Thu Nov 20 14:16:27 CET 2008

> Mislim, da kakšna posebna zakonodaja na to temo ni potrebna, saj sem
> mnenja, da bi se dalo stvari rešiti že v okviru obstoječe zakonodaje.

Se ne strinjam. Morda s svojim razmišljanjem trenutno res rahlo
prehitevam čas, vendar se mi vse bolj dozdeva, da smo tudi že rahlo
pozni. Moje mnenje ni namenjeno le evangelizaciji - Linux zaradi Linuxa.
Linux zaradi boljših rezultatov je edina smiselna in odgovorna zahteva.

Moje mnenje je usmerjeno v omogočanje razmer, da bi lahko Linux v javnih
službah sploh preživel. Da bi se to zgodilo, pa je potrebno zavarovati
standarde, kar v naših javnih službah ne velja. Govorim o aplikacijah,
ki jih javne službe uporabljajo za svoje poslovanje, pa naj gre za
cepljenje konjev, prijavljanje kriminalcev, naročanje urbanističnih
rešitev ... Vsa področja javnih služb se pospešeno informatizirajo in
vse bolj komunicirajo med sabo.

Zato bom napisal rahlo bogokletno misel, da se je v takih razmerah kot
so pri nas, zelo tvegano odločiti za implementacijo Linuxa v javne
službe, morda tudi napačno s strani uporabnika. To pa zato, ker se s tem
lahko zmanjša funkcionalnost in ker je taka investicija pravno
nezavarovana za primer izigravanja s standardi. Uporabnik tako ostane na
suhem, saj ne more uporabljati niti uradnih vladnih servisov (kaj šele
notranjih rešitev), oziroma mu to noben ne garantira. Uporabniki
večinskega sistema pa so priviligirani že zaradi same uporabe le tega,
oziroma raje napišimi - prisiljeni.

Šolske učilnice morda niso najboljši primer, saj je tam skorajda vseeno
na čem delajo, saj malo profesionalno komunicirajo drug z drugim. Takoj
ko pa se začne komunikacija z zunanjim svetom ( s tem ne mislim le
brskanja po internetu), pa lahko nastopijo težave.

Iztok