[LUGOS] Pismo E-upravi

Martin Vuk mrcin.vuk at gmail.com
Wed Nov 19 14:33:34 CET 2008

Živijo,

2008/11/19 Mojca Miklavec <mojca.miklavec.lists na gmail.com>:
> Povsem podpiram tezenje glede tega!
>
> Ce imas cas, naj ti samo nekdo slovnicno pregleda dopis, da bo
> izgledal se malo bolj resno.
Bom.

> "Zdi se mi povsem neracionalno, da ste uporabili povsem drugo tehnologijo ..."
>
> -> najprej sem mislila, da se jezis, ker so za e-davke sli razvijat
> drugo tehnologijo. Morda ves, katera tehnologija je bila prej? Mogoce
> so prisli e-davki pozneje in zato uporabljajo drugo, bolj kompatibilno
> tehnologijo.
Bom relativiziral svoje trditve.
Javna uprava ni šla nič razvijati. Pač pa so najbrž naredili razpis in
izbrali nekega ponudnika(konkretno Hermes za e-davke in Crea za
e-upravo). Bojim se, da je bil razpis napisan tako, da omogoča
ponudniku mastno prodati povsem zaprto rešitev in se  do nadaljnega
prikleniti na državne jasli :-( Ampak to so zgolj moja ugibanja.
Mogoče so e-davki in e-uprava vzporedno naredili razpis, tega ne vem.
Vem pa, da so na zadnjem razpisu ARRS posiljevali ljudi z elektronsko
oddajo, kar ne bi bilo tako hudo, če ne bi tudi tam natopal Crea
plugin, kar avtomatično pomeni IE in Windowse.

> Bolje bi bilo napisati, da si zelis, da bi tehnologijo iz e-davkov
> prenesli na e-upravo. To, da nekaj ni racionalno, bi lahko govoril
> *preden* so zaceli. Zdaj je najbolj racionalno ne spreminjati nicesar.
Bom upošteval, hvala. Bojim se da so e-davki prva lastovka, ki pa ne
bo prinesla pomladi.

> Tudi to, da bi napisal svojega odjemalca, so najbrz sanje. Kdo bo
> zastonj pisal klienta za pogovarjanje z upravo?
Saj ni tako zelo komplicirano, kot si morda misliš. Čisto predstavljam
si, da bi to lahko storil kdo na univerzi ali pa nekdo, ki bo hotel na
naslednjem razpisu javne uprave konkurirati obstoječim ponudnikom. Gre
za to, da se prisili trenutne ponudnike, da javno obelodanijo
protokole, ki jih uporabljajo. Da se končno na področju podpisovanja
uveljavi nek standard.  Samo nekako je treba prepričati e-upravo, da
jim ponudniki podpisovalnih kompoment prodajajo toplo vodo.
V XHTML je npr. že podpora za podpisovanje obrazcev in v literaturi
obstajajo članki, kako to uporabiti za pravno obvezujoče podpise
spletnih obrazcev[1,2]. Gre tudi za pravno vprašanje, ki ga bo treba
razčistiti. Namreč, kdaj je podpis elektronskega obrazca pravno
zavezujoč.

> Ampak zelo podpiram tako pritozevanje. Morda bom se jaz kaj poslala.
Nesposobnost naše uprave izbrati odprte rešitve na področju
e-podpisovanja me vedno znova razjezi!

LP Martin

Tole so zgolj random zadetki googla na temo "signed html forms",
gotovo pa se najde še kaj na to temo.
[1]http://2006.xmlconference.org/programme/presentations/100.html
[2]http://lib.tkk.fi/Diss/2007/isbn9789512285662/article7.pdf