[LUGOS] [Fwd: Re: Pomo]

Robert Ludvik r at aufbix.org
Mon May 12 11:30:06 CEST 2008

Posredujem to nesrečno sporočilo :-)

-------- Izvirno sporočilo --------
Zadeva: Re: Pomo
Datum: Mon, 12 May 2008 07:59:53 +0000 (GMT)
Od: Miha Staut <mihastaut na yahoo.co.uk>

Naslov: Pomoč pri vzpostavitvi RAID 1 za računalnik z dvema
operacijskima sistemoma

Spoštovani LUGOSovci.

Na ta dopisni seznam pišem prvič. Zaradi večje zaščite svojih podatkov
sem si želel urediti na domačem računalniku sistem RAID 1. Ker je
računalnik že relativno star (AMD Athlon 1600, 1 GB spomina) in
matična plošča (GIGABYTE GA-7VAX) ne podpira RAID sistemov, sem si
kupil krmilnik DIGITUS (Serial ATA 150 Controller, PCI) in dva diska
po 320 GB. Pri tem sem si želel, da bi bili podatki shranjeni na RAIDu
vidni tako v operacijskem sistemu Windows kot tudi v Linuxu. Nameščena
bi torej rad imel oba sistema in s podatki razpolagal iz obeh.

Navodila sicer lepo razložijo namestitev sistema na Windows. Postopek
gre nekako tako, da najprej namestiš gonilnik, ki ti med (pred)
zagonom BIOSa omogoči izdelavo RAID polja in njegovo inicializacijo.
Ta del traja zelo dolgo. De ne bi bilo kaj narobe, sem potem skušal
namestiti Fedoro 8 (v upanju, da bo tako pametna in uredila vse sama)
in med nameščanjem formatirati novoustvarjeni RAID, vendar mi ga
namestitveni program ni pokazal. Zato sem sem ga v Oknih formatiral.
Edino možnost, ki mi je ponudil, je bila NTFS. Ta proces je za razliko
od inicializacije potekal le nekaj sekund.

Za Linux pa za jedri 2.4 in 2.6 sicer obstaja "patch", ki bi moral
urediti prepoznavanje krmilnika in je priložen na disku. Skušal sem
slediti navodilom priredbe jedra (nameščena je verzija
kernel-2.6.23.1-42.fc8), vendar sem v teh rečeh popoln analfabet. Za
začetek datoteke, ki bi jih moral poiskati niso bile na opisanih
mestih. Potem sem v upanju, da sem zadel pravo mapo apliciral "patch"
(žal prevoda ne poznam). Ponovno ne vem ali sem to opravil v pravi
mapi in pravilno. Slediti bi morala ponovna izgradnja jedra in problem
naj bi bil rešen. Žal se je make končal s:
[root na localhost 2.6.23.1-42.fc8-i686]# make
   CHK     include/linux/version.h
   CHK     include/linux/utsrelease.h
make[1]: *** No rule to make target `missing-syscalls'.  Stop.
make: *** [prepare0] Error 2

Od tod naprej sem znal samo še posodobiti jedro z novo verzijo. Sedaj
sta nameščeni obe, novejša pa je kernel-2.6.24.5-85.fc8. Ob zagonu