[LUGOS] dodajanje programov pri fedori

Joze Klepec joze.klepec at siol.net
Sat Mar 15 16:40:22 CET 2008

Pozdrav!

Tole je bolj namenjeno za začetnike v Fedori, a tudi kak mastermind se bo kaj
naučil. Opcija Prilagodi kasneje se načeloma sicer ne uporablja - bolje je
uporabiti namestitev po meri in imeti ves čas vse pod popolnim nadzorom.

Rešitev (malo je zabrisano..., realna slika je rahlo drugačna):
0. Konsole/Xterm
1. [/home/user at enakista]#su
2. [/home/user at enakista]# cd /etc/yum.repos.d
3. [/home/user at enakista yum.repos.d]# ls
----------------------
4. Dobiš seznam datotek .repo, ki je približno tak in se lahko od mašine do
mašine razlikuje:
-------------------------
atrpms.repo         fedora-development.repo    fedora.repo
fedora-updates-testing.repo
atrpms.repo.rpmnew  Fedora-install-media.repo  fedora-updates.repo
freshrpms.repo

Dodatni podaljšek .rpmnew naj te ne bega - to je RPM-ova standardna oznaka
varnostnih kopij po namestitvi.

5. Za urejanje lahko uporabiš nano (moja osebna izbira) ali vim. Primer:
  nano fedora.repo
izhod Ctrl+X,
vmes čačkaš kar ti drago
zapis Ctrl+O.
6. Iz teh datotek ročno zakomentiraj vse kar je povezano s CD-ROM-i (v prvo
kolono postavi ograjico - #). Bistvo težave je tako že odpravljeno. Še bolj
elegantno boš opravil, če boš kakšno zadevo onemogočil.
To narediš tako, da v vrstico
enabled=1 #(omogočeno=1)
zamenjaš z vrstico
enabled=0
Več boš videl v mojih priloženih repozitorijih atrpms, freshrpms,
Fedora-install-media. Prioritete repozitorijev (modul yum-priorities,
najnižja 99).

KYuma in ostalih grafičnih nadgradenj ne priporočam - ker so vse po vrsti
prepočasne za naše linije.

7. Najprej nato nadgradi yum in izvedi varnostne nadgradnje:
yum install yum-security yum-fastestmirror yum-allow-downgrade yum-skip-broken
yum-priorities
yum update --security --skip-broken

8.Potem spremeni repozitorije šele na razne testing, testing-source, atrpms,
livna, etc.!
Absolutno ponovno zaženi - če je vmes kernel - praktično nujno.
Naredi tudi (tudi ob sesutju med posodobitvijo!):
 rpm --rebuilddb
oziroma:
 rpm --initdb
Ob težavah pač - takrat tudi:
 yum clean all/clean packages/clean metadata
 yum makecache (zgradi drevo najbližjih/najhitrejših zrcalnih strežnikov)

9.yum update <paket1> <paket2> .... <paketn> <--disablerepo=repo>
<--exclude=paket> --skip-broken

Trik: če posodobitev (yum) strašno dolgo traja, je verjetno nekje v ozadju
proces rpmdb --sort z ogromnim loadom. Temu povečaš prioriteto in naenkrat se
zvrsti update kot bomba!

Ob močnih težavah je dobro uporabiti stikalo --disableplugins.

Dobro je imeti nameščenih omenjene module, ni pa nujno da je to optimalna
izbira.
- yum-fastestmirror - vzdržuje in išče drevo najhitrejših zrcalnih strežnikov,
- yum-downloadonly - preskoči nameščanje, naredi samo http/ftp,
- yum-skipbroken -- za ukaz --skip-broken - preskoči module s pokvarjenimi
odvisnostmi. Obvezen.
- yum-priorities -- prioriteta repozitorijev, višja za fedoro, nižja za
dodatne. Obvezen.
- allow-downgrade (--allow-downgrade) mogoče tudi pride prav.
- yum-security - poišče le varnostne nadgradnje.
Tole je moj skrajšan seznam yumovih modulov. Razlaga nekaterih je zgoraj.
installed pomeni - nameščen.
yum.noarch                               3.2.8-2.fc8            installed
yum-allowdowngrade.noarch                1.1.11-1.fc8           installed
yum-arch.noarch                          2.2.2-2.fc7            installed
yum-fastestmirror.noarch                 1.1.11-1.fc8           installed
yum-kernel-module.noarch                 1.1.11-1.fc8           installed
yum-list-data.noarch                     1.1.11-1.fc8           installed
yum-metadata-parser.i386                 1.1.2-1.fc8            installed
yum-priorities.noarch                    1.1.11-1.fc8           installed
yum-protectbase.noarch                   1.1.11-1.fc8           installed
yum-security.noarch                      1.1.11-1.fc8           installed
yum-skip-broken.noarch                   1.1.11-1.fc8           installed
yum-tsflags.noarch                       1.1.11-1.fc8           installed
yum-updatesd.noarch                      1:0.9-1.fc8            installed
yum-upgrade-helper.noarch                1.1.11-1.fc8           installed
yum-utils.noarch                         1.1.11-1.fc8           installed
yum-versionlock.noarch                   1.1.11-1.fc8           installed

Nekaj navodil:

yum list updates - izpiše dosegljive nadgradnje
yum list --security - dosegljive varnostne nadgradnje
yum update --security --skip-broken - nadgradnja varnostnih lukenj brez
pokvarjenih odvisnosti
yum info <paket1> <paket2> ... <paketn> - izpiše natančne informacije o
paketih

yum list kde* kernel* - izpiše vse v zvezi s KDE in jedrom

Ob težavah z nameščanjem programov in uporabo yum-a se prosim ponovno oglasi
na seznam, zaželjeno tudi na Pingo-user.

lp, Jože
BTW, Mikka, kje je Pingu?