[LUGOS] mysql in phpmyadmin

Mitja Podreka liste at kitaj.net
Mon Jul 21 08:34:22 CEST 2008

Grega Leskovsek wrote:
> Spoštovani!
> Imam Kubuntu 8 in LAMP,
> V mysql-u sem naredil bazo kolesa, ko pa sem pognal
> /var/www/phpmyadmin nisem imel te baze na vpogled. Če sem iskren ne
> vem kako bi se pravilno logiral v phpmyadmin, ker sem se v  mysql
> logiral kot sudo=grega in pswd,  mi phpmyadmin ni prepoznal gesla,
> spustil me je pa naprej, če  gesla nisem vpisal (kako naj se prijavim,
> da bom dostopal do baze, ki sem jo naredil v mysql-u??). V knjigi Php
> in Mysql  sem prebral, da moram v eni  datoteki za phpmyadmin
> [...]
Če se prav spomnim je potrebno po instalaciji nastaviti gesla (tudi za
root), zato te z geslom ni spustilo skozi, brez njega pa je. Poglej si
malo tole:
http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/default-privileges.html
in/ali
http://www.debianadmin.com/mysql-database-server-installation-and-configuration-in-ubuntu.html

Vsekakor pa je dobro, da imaš za vsako podatkovno bazo svoje uporabniško
ime in geslo, še posebej, če bo ta baza/strežnik dostopen od zunaj. Ne
vem natančno kako se to naredi v PhpMyAdmin-u, v mysql-u pa se naredi s
temle mysql ukazom:

    grant all privileges on kolesa.* to kolesaUporabnik na localhost
    identified by 'GesloZaKolesa' with grant option;

Ukaz ustvari uporabnika "kolesaUporabnik" in mu dodeli vse pravice za
bazo "kolesa" do katere dostopa z geslom "GesloZaKolesa". Ko se prijaviš
s tem uporabniškim imenom v PhpMyAdmin, bi moral videti tvojo bazo.

Glede dostopa od zunaj: do katerega strežnika bi rad dostopal - apache
ali direkt do mysql-a?
Sicer so v Debianu (Ubuntu/Kubuntu) nastavitvene datoteke v /etcphpmyadmin

Pozdrav,
Mitja