[LUGOS] majhne diskete

"Jože Klepec" joze.klepec at siol.net
Tue Dec 9 15:45:32 CET 2008

Pozdrav!

Ja, še vedno je pametno imeti kište z disketniki za primere "just in
case" ko crknejo CD/DVD,  ključek in po možnosti še HDD hkrati za
minimalen štart in osnovne teste. Ponavadi se vidijo kot /mnt/floppy
oziroma malo drugje kot /dev/fd0.

Če so diskete starejše, sploh hranjene na toplem, mokrem, prašnem in
svetlem ter blizu kablovja, se lahko pričakuje odpoved posameznih
sektorjev (razmagnetenje, indukcija, svinjarija,...). To je pa slabost
na katero je potrebno računati in programe rekonstruirati tudi iz
fragmentov, ki ne pripadajo datotekam (nealociran prostor).

Prah se na sledeči način ne očisti ne le z disketnika, temveč tudi z
leče CD/DVD enote. Bistvena razlika pa je, da uporabiš tekočino za
čiščenje očal, ki jo dobiš pri optiku in jo naneseš z jelenovo krpico.

In za dodatek: vodila glav se obvezno očistijo prahu in podmažejo z
majhno kapljico finega strojnega olja naneseno na vatirano palčko, npr.
onega za šivalne stroje. Glavo nato narahlo premakneš naprej/nazaj (ne z
mastno palčko!) in vrneš v izhodiščno pozicijo.

Jože

Metod Kozelj pravi:
> Howdy!
>
> Če je disketar že dolgo časa v prižgani kišti, se pred tovrstnim
> početjem splača vzeti stvar ven, ga odpreti, spihati prah, z
> alkoholizirano vatirano palčko obrisati magnetni glavi, ju pazljivo
> posušiti, disketar nazaj zapreti in nazaj v kišto zmontirati. Prah na
> glavah namreč zelo slabo deluje na sposobnost branja/pisanja.
>
> Peace!
>   Mkx
>
> -- perl -e 'print $i=pack(c5,(41*2),sqrt(7056),(unpack(c,H)-2),oct(115),10);'
> -- echo 16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlb xq | dc

> [...]

Knjiga je orodje za užitek in učenje, napiši jo!

A book is a tool for pleasure and learning, write it!