[LUGOS] Kaj se nahaja v mapah

Metod Kozelj metod.kozelj at lugos.si
Wed May 23 12:19:13 CEST 2007

Howdy!

Generalno se deli prostor na povprečni Linux mašini nekako takole:

- sistema (/, /boot, /usr, /bin, /sbin, /etc, ...), zasede nekaj giga,
odvisno od količine programja, ki ga instaliraš in uporabljaš. Nekateri
radi ločimo particijo za /boot (velikosti nekaj 10 MB), ampak razlog za
to je precej zgodovinski (nepodpora BIOSa velikim diskom itd)
- delovnih podatkov (/var, /tmp, ...). Tukaj se spet loči /tmp od vsega
ostalega. Vse, kar je na /tmp, se načeloma ob bootanju pobriše. V /var
so podatki sistmeskih storitev (recimo vsebina za web strani in
podobno). Količina je odvisna od tega, koliko takšnih storitev uporabljaš.
- direktoriji za uporabnike (/home) ... navadno ves preostali prostor na
disku.

Gre pa zato, da se recimo ob reinstalaciji sistema ali nadgradnji ali
kaj podobnega, mirno pobriše vse, kar je na direktorijih iz prve
skupine, druga in tretja pa se ohrani. Druga skupina je odvisna od
instaliranih aplikacij (vsebina web strani je recimo odvisna od verzije
PHPja) in se tudi lahko po potrebi odstrani/zamenja. Tretja skupina je
pač vse uporabniško smetje.

Seveda pa lahko kakšen razvijalec programja ali uporabnik, ki ne pozna
osnov LDS <http://www.tuxfiles.org/linuxhelp/linuxdir.html>, stvari
postavi drugače ...

Peace!
  Mkx

-- perl -e 'print $i=pack(c5,(41*2),sqrt(7056),(unpack(c,H)-2),oct(115),10);'
-- echo 16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlb xq | dc

A light wife doth make a heavy husband.
		-- Wm. Shakespeare, "The Merchant of Venice"