[LUGOS] prehod na opensource

Matjaz Kljun matjaz.kljun at pef.upr.si
Mon May 7 00:00:33 CEST 2007

Še moja (precej dolga) malenkost.

Torej OOo.org Firefox (+ Adblock in črkovalnik za sl. jezik) ter
Thunderbird (+lightning
kot so že povedali in povezava z ... čimerkoli). Seveda govorimo o
okolju Windows. Tukaj
se lahko igraš še z Winzip -> 7zip, PDFcreator, PDFSAM za delo s pdf
dokumenti in še bi
lahko naštevali (morda ClamWIN protivirusni program).

Večina omenjene programske opreme je prevedene v slovenski jezik.

Na Univerzi na Primorskem si že dve leti prizadevamo za širjenje legalne
uporabe programske
opreme v okolju Windows (ker je zelo vissok procent vse nameščene
programske opreme med
študenti nelegalne). Študenti in seveda vsi ostali imamo na voljo
programski vmesnik, preko
katerega pridemo do lepe zbirke OSS za okoklje Windows:

http://soupek.soup.si/index.php

(Zelo podobno OpenCD, le v slovensščini in bolj obsežno s celotno
podporo člankov v
študenstkem časopisu Kažin in organiziracijo delavnic na dva tedna,
dopisnim seznamom, ...
Sicer sem o tem (in verjentno bom) hotel pisati  posebej, a ker se je
tukaj porodila prilika:
http://www.soup.si/izobrazevanje/soupek/ -> preko te strani pridete do
vmesnika v svojem
okencu).

Glede na uporabo Exchange strežnika predvidevam, da boste nameščali
omenjeno programje na
računalnike uprave, admisistracije in morda akademskega dela. Ne vem
sicer kako se boš sam lotil
te zadeve. Pred tremi leti smo namestili celotni upravi OOo, FF ter
Thunderbird. Danes (verjetno
zahvaljujoč virusom ter spamu) vsi uporabljajo FF ter Thunderbird. OOo
se ni prijel. Nismo sicer
imeli težav z nameščanjem pa tudi podpore ne veliko (predvsem vodstva,
ki je do teh zadev bilo
bolj ravnodušno in nas je pustilo pri naši zagnanosti :)).

Smo pa tudi v osnovi pogrešili z neiformiranjem (vsak zaposleni je le
dobil letak z osnovno uporabo
nove programske opreme). Ker uporabniki spremembe v svojem vrtičku z
nezadovoljstvom
spremljajo, se sprememb seveda izogibajo (razen, če jim seveda vodstvo
zažuga :)). Morajo torej
poznati razloge, zakaj jim skušaš podvaliti nekaj drugega in zakaj je to
dobro. Nato sledi dolgo,
duhamorno in muketrpno izobraževanje, ki ga sami nismo dali skozi :(. Na
napakah se učimo. Vendar
sta FF in TB zdaj že na večini PCov, ki jih naši zaposleni uporabljajo
doma. Torej delo ni bilo zaman!

Sedaj pa na Linux.

Predlagani Evolution boš moral testirati na eni Linux distribuciji (z
Gnome namizjem).

Če se ne moreš odločiti med distribucijami, si namesti VMplayer. Je
zastonj. Poleg tega na spletu dobiš
cel kup slik za VMplayer različnih distribucij. Mislim da je tudi neka
strežniška distribucija VM zastonj
v kateri lahko poskušaš tudi namestitve teh distribucij (verjento
http://www.vmware.com/products/server/
a s tem nimam izkušenj).

Lahko ti pa povem naš primer.

V predavalnicah na fakulteti smo imeli že vse. Od RH, Suse, Pingo
(Fedora), Debian, Solaris, Mac OSX
(ja tudi ta na intelovih mašinah (Dell GX270) in je delal kot urca s
pospeševanjem grafike in vsemi
fensišmensi dodatki:)). In pristali smo na Ubuntu. Sedaj jih uporabljamo
celo šolsko leto in študenti so
kar zadovoljni. Prej smo vedno imeli težave z vsem mogočim. Ubuntu pa
nam je delal (skoraj) iz škatle,
prepoznal vso opremo, uporabniki lahko uporbaljajo izmanljive medije in
šminka je lepa.  Pa Windowse
lahko preko VMplayerja ali pa Rdesktopa uporabljajo (če je ravno nuja
imajo oboje na voljo :)).

Zakaj skoraj: nfs, ldap avtentikacija, in programska opreme, ki ni del
standardne namestitve. Sicer pa se
vedno zafrkavamo samo z eno mašino in vse ostale kloniramo.

Odločiti se boš moral sam. Vsakemu odgovarja nekaj, kot je že napisal
Iztok. V osnovi so morda vse
distribucije enake. Vendar je tukaj tolko nadgradnje, da se enakost
izgubi. Je pa res, kot je verjetno mislil
Jože, da ko se ene privadiš, lahko uporabljaš tudi vse druge brez
velikih težav.

Še namig: ko se odločiš za eno distribucijo ostani pri njej. Ne
uporabljat več distribucij, ker je to smrt za
vzdrževalca. Recimo eno za strežnike eno za namizja (ali pa oboje
enako). Sami imamo sedaj FreeBSD in
Ubuntu. Ne trdim pa, da je tu najboljša rešitev.

(Mmg: moja žena tudi uporablja Ubuntu in je zadovoljna :). Prehod je pa
bil preko OSS na Windowsih
eno leto in nato še zamenjava OS.)

lp mk