[LUGOS] Linux: zamik ekrana in disk NTFS

Matic Smerdu jelen_v_senci at yahoo.co.uk
Thu Mar 8 15:51:39 CET 2007

Linux: zamik ekrana in disk NTFS

Čiv - Čiv

Pred časom sem prosil za pomoč v zvezi z
nastavitvijo zaslona v Linuxu.

Takrat sem dobil nasvet, naj izhod programa xvidtune
skopiram v datoteko etx/x11/xorg.conf - V rubriko
imenovano Section "Monitor" - čisto na konec -
tik pred vrstico End Section. Res super nasvet in prav
super je delovalo.

Vsaj takrat, ko sem imel Pingo Linux 3.1.

Zdaj pa imam Fedora Core 6. Poskusil sem isto, pa ne
deluje. Sistem kratkomalo ignorira to vrstico. Aja,
najprej pa sekcije Monitor sploh ni bilo. Šel sem v
nastavitve monitorja in videl, da imam generic LCD
monitor. Nastavil sem na Sony SDM-S53. Vendar pa si
nastavitve noče zapomniti. V datoteko
etx/x11/xorg.conf je sicer končno dodal sekcijo
Monitor. Vendar je v njej pisalo..... Torej, vrstica
ModelName je bila takale: ModelName    "LCD Panel
1024x768".

Ročno sem jo popravil takole: ModelName    "Sony
SDM-S53".
Pa tudi to ni nič pomagalo. Po vsaki spremembi
sem seveda naredil restart.

Vsebina datoteke etx/x11/xorg.conf je zdaj takale:

# Xorg configuration created by system-config-display

Section "ServerLayout"
	Identifier     "single head configuration"
	Screen      0  "Screen0" 0 0
	InputDevice    "Keyboard0" "CoreKeyboard"
EndSection

Section "InputDevice"
	Identifier  "Keyboard0"
	Driver      "kbd"
	Option	    "XkbModel" "pc105"
	Option	    "XkbLayout" "si"
EndSection

Section "Monitor"
 ### Comment all HorizSync and VertSync values to use
DDC:
	Identifier   "Monitor0"
	ModelName    "Sony SDM-S53"
 ### Comment all HorizSync and VertSync values to use
DDC:
	HorizSync    31.5 - 48.5
	VertRefresh  40.0 - 70.0
	Option	     "dpms"
	ModeLine     "1024x768"     65.00   1024 1060 1196
1344    768  771  777  806 -hsync -vsync
EndSection

Section "Device"
	Identifier  "Videocard0"
	Driver      "radeon"
EndSection

Section "Screen"
	Identifier "Screen0"
	Device     "Videocard0"
	Monitor    "Monitor0"
	DefaultDepth     24
	SubSection "Display"
		Viewport   0 0
		Depth     24
		Modes    "1024x768" "800x600" "640x480"
	EndSubSection
EndSection

Ali bi imel lahko datotečni sistem NTFS na
Windows disku kakšen vpliv na to?

Pa še ena stvar je zelo čudna. Prej sem imel
windows 98 SE - se pravi VFAT in pa Pingo Linux 3.1 -
jedro 2.6.9 in še nekaj drobiža.

Windows disk sem priklopil takole:
Naredil sem imenik mnt/win

Nato pa sem v etc/fstab vpisal tole vrstico čisto
na konec:
/dev/sda1          /mnt/win           vfat
rw,auto,noexec,user,uid=500  0 0

Zdi se mi, da je delovalo kar takoj. Restart sploh ni
bil potreben.

Zdaj pa imam Windows XP - NTFS in pa Fedora Core 6 -
jedro 2.6.18 in še nekaj drobiža.

Pa sem vrstico popravil takole:
/dev/sda1          /mnt/win           ntfs
rw,auto,noexec,user,uid=500  0 0

Niti po restartu ni delovalo. Pač pa sem med
zagonom sistema ujel vrstico, ko je švignila mimo.
Menda mi je sistem sporočal, da je poskušal
priklopiti "neznan datotečni sistem 'ntfs'" in je
SPODLETELO.

Poskusil sem vrstico spremeniti takole:
/dev/sda1          /mnt/win           auto
rw,auto,noexec,user,uid=500  0 0

da bi Linux sam pogruntal, kateri datotečni
sistem je. Pa ni bilo nobene razlike. Spet je poskušal
priklopiti "neznan datotečni sistem 'ntfs'" in
spet je SPODLETELO.

Torej, upam, da bo kdo vedel kaj svetovati glede teh
čudic.

Lep pozdrav

					Poni

P.s.: Mimogrede, v kateri kodni tabeli je najbolje
pošiljati poste na ta forum? Tole sem scimpral v
CP-1250.

P.p.s.: Se opravičujem zaradi čudno
prelomljenih vrstic. Tako jih je prelomil poštar Yahoo.