[LUGOS] Multihoming: T-2 in SiOL

Stojan Rancic stojan at aufbix.org
Mon Oct 23 15:16:48 CEST 2006

Nejc Skoberne wrote:

> Zanima me, kakšne so realne možnosti, da tole uredim. Torej mislim, da ne
> rabim svojega dedicated ASja, lahko bi verjetno res uporabil javne oz.
> "lokalne". Kakšen je sploh postopek, oz. kako se lotim?

Te zadeve se ponavadi delajo za podjetja, tako da vprasanje, koliko se
bo dalo obema ISPjema ukvarjati s teboj, ampak recimo, da ti to rata..
Disclaimer: vse spodaj napisano velja za podjetja, ker ata Joze in mama
Micka ponavadi ne potrebujeta multihominga za svojo spletno stran o
dvorepih mackah..

> 1. Najprej bi moral dobiti svoj range javnih IPjev. Ali to lahko dobim brez
>    svoje "prave" AS številke? Kolikor vidim, lahko - primer je recimo IP
>    range 193.77.181.0/24 ki ga ima ena firma, route do tega pa je naveden
>    (v RIPE) preko SiOLa. Koliko sploh stane en majhen (CIDR?) range? Koliko
>    majhen je lahko najmanjši, ki mi bi ga lahko še dodelili? Resnici na
>    ljubo ne rabim dosti IPjev; /28 ali celo /29 bi bil dovolj.

Ce hoces imeti dejanski multihoming, in neodvisno povezavo v primeru
izpada katerega od providerjev, ne mores mimo 'svojega' ASa. Prijavo na
RIPE ti ponavadi uredi tvoj primarni ISP, od katerega ponavadi dobis
RIPE prijavnico, katero izpolnis ti, oni dodajo se par detaljev, in jo
posredujejo na RIPE, kjer jo potem pregledajo, pocahnajo in ti dodelijo
AS in naslovni prostor.

Ce hoces, da ti bo zadeva dejansko delovala globalno, se manj kot /24 ne
splaca vzeti, sicer se bodo tvoje route 'zgubile' , saj jih bodo
providerji enostavno sfiltrirali iz BGP tabel (doloceni core providerji
filtrirajo tudi ze vse manjse od /20, /24 je res minimum).

IP range je naceloma zastonj, placa se kvecjemu posredovanje tvojega
providerja pri celotnem postopku, odvisno pac kako velika stranka si in
koliko imajo sicer dela s teboj.

> 2. Nato bi moral postaviti pri sebi BGP router. Če laufam FreeBSD bi verjetno
>    lahko nastavil kar OpenBGPD, ne? Verjetno mora imeti ta router povezavo z
>    obema providerjema, torej dve mrežni, na eni ADSL, na drugi VDSL?

Med opensource resitvami lahko v bistvu izbiras med Zebro in OpenBGPD,
fino pa je, ce router vidi oba ISPja, ja ;)

> 3. Nato bi moral poklicati SiOL in T-2, da bi - naredili kaj? Da bi se zmenili
>    za enega izmed tistih javnih ASjev - kaj bi morala ona dva med seboj narediti?

Kot receno zgoraj se ponavadi s svojim 'primarnim' ISPjem zmenis za RIPE
postopek (lahko se tudi obrnes na kak drug lokalni RIPE LIR, ce ga
poznas..) in od tam naprej te vodijo oni.

> V končni fazi bi pač rad imel recimo T-2 kot "glavni" link, SiOL pa kot failover.
> Torej rad bi, da bi bili moji IPji na Internetu dosegljivi praktično nonstop
> (razen če oba providerja crkneta, kar niti ni malo verjetno, ker itak gre ves
> promet do našega kraja po istem optičnem kablu). Poleg tega bi rad kot "preferenčno"
> povezavo uporabljal T-2, ker je pač dosti hitrejša.

To se potem vse skonfigurira znotraj BGP usmerjanja .. in zadeva ni
ravno trivialna :)

LP, Stojan (CCIP, CCSI,... ;)