[LUGOS] Multihoming: T-2 in SiOL

Iztok Umek iztok at si-con.com
Sun Nov 26 13:45:41 CET 2006

Uroš Golja wrote:
> Huh? Saj točno zato je BGP narejen...

Namerno si spregledal ostale stvari? Ja, takoj ko imas vec ISPjev se ti
potencira nevarnost, da te en ISP zafrkne z napacno konfiguracijo na
njihovi strani in si v riti. Prav tako nisi nic omenil problemov, ko
imas le /25 ali recimo /26 (ali manjse) omrezje. Ali pa probleme z load
balancingom, ker BGP za to ni ravno najbolj primeren in imas zelo slabo
izkoriscene ISPje v tem primeru. Za namecek, BGP v glavnem deluje na
podlagi stevila ASjev inne uposteva kaj drugega ko izbira najboljso pot.
Za koncne uporabnike obstajajo bolj primerni sistemi, ki upostevajo
stevilo hopov, latenco in obremenjenost posameznih uplinkov pri
odlocitvi izbire ISPja za omenjeno sejo.

Ne recem, da je BGP slab, saj na njem temelji Internet, ampak za koncne
uporabnike ni najboljsa izbira, se posebej ne za manjse uporabnike, ki
ne premorejo ne denarja, ne strokovnjakov za postavitev in vzdrzevanje
takih sistemov.

Samo vprasanje. Koliko casa potrebujes (vkljucno s pogovori in delom
ISPjev), da postavis BGP sistem, ki ima 5 ISPjev in imas recimo 10
IPjev, ki jih potrebujes za svoje streznike in delovanje svojega
sistema? Jaz ti to postavim v manj kot uri z alternativno tehnologijo,
pri tem pa vse kar rabim je to, da mi vsak ISP zagotovi recimo 16 IPjev
in to je vse.