[LUGOS] Multihoming: T-2 in SiOL

Nejc Skoberne nejc at skoberne.net
Mon Nov 6 15:40:22 CET 2006

Živjo,

> Ce hoces imeti dejanski multihoming, in neodvisno povezavo v primeru
> izpada katerega od providerjev, ne mores mimo 'svojega' ASa. Prijavo na
> RIPE ti ponavadi uredi tvoj primarni ISP, od katerega ponavadi dobis
> RIPE prijavnico, katero izpolnis ti, oni dodajo se par detaljev, in jo
> posredujejo na RIPE, kjer jo potem pregledajo, pocahnajo in ti dodelijo
> AS in naslovni prostor.

No, prijavnico sem od T-2 dobil, vendar nikjer ni govora o AS. Imaš ti kaj
izkušenj s tem (pri T-2)? V dopisu smo sicer napisali da bi radi svoj AS ...

> Ce hoces, da ti bo zadeva dejansko delovala globalno, se manj kot /24 ne
> splaca vzeti, sicer se bodo tvoje route 'zgubile' , saj jih bodo
> providerji enostavno sfiltrirali iz BGP tabel (doloceni core providerji
> filtrirajo tudi ze vse manjse od /20, /24 je res minimum).

Aha. "Default" na RIPE prijavnici od T-2 je /28, oz immediate /29, year 1
tudi /29, year 2 pa /28. Od česa je sploh odvisno koliko IPjev bi mi dali?
Recimo jaz bi hotel /24 (ravno zaradi tega filtriranja, ki ga omenjaš) - a
to dodelijo kar tako na lepe oči? A moram dati tudi pri immediate /24? V
nasprotnem primeru ne bi dobil takoj /24? Ne razumem najbolj ...

> IP range je naceloma zastonj, placa se kvecjemu posredovanje tvojega
> providerja pri celotnem postopku, odvisno pac kako velika stranka si in
> koliko imajo sicer dela s teboj.

OK.

> Kot receno zgoraj se ponavadi s svojim 'primarnim' ISPjem zmenis za RIPE
> postopek (lahko se tudi obrnes na kak drug lokalni RIPE LIR, ce ga
> poznas..) in od tam naprej te vodijo oni.

Torej še par stvari mi ni jasnih, ker si ti res stručko za te stvari, upam
da boš imel čas mi odgovoriti (sploh ne vem kje drugje naj iščem informacije?):

1. Zakaj bi sploh rad AS številko in vse to: rad bi imel HA sistem - pa mi
    izgleda ceneje, da imam 2 DSL povezavi in svoj AS, kot da plačujem
    ogromno denarja za najeto linijo, ki je potem še vedno odvisna od enega
    providerja. Kaj praviš, bo to v končni fazi res ceneje? (Na kakšni strojni
    opremi bi tekel OpenBGPd normalno? Je za to treba zelo močan strežnik?)

2. Če dobim svoj AS# - moram torej vzpostaviti BGP seji s SiOLom in T-2jem, ne?
    Ali je v tem primeru karkoli odvisno od "dobre volje" ISPjev? Torej ali
    me lahko od od providerjev zafrkava (mogoče ravno zaradi tega ker se SiOL
    in T-2 ne razumeta najbolje)? Torej: ali lahko reče SiOL, da BGPja z mano pa
    že ne bodo delali? Verjetno je to odvisno od tega, koliko imajo sicer dela z nami?

3. Ta firma ima podružnico v drugem kraju, kjer bo imela ravno tako T-2 in SiOL
    DSL povezavi. Kako v vso to AS zgodbo vklopim scenarij, pri katerem bi želel,
    da v primeru, da naša "core" pisarna zgori, se promet preusmeri na strežnike
    v podružnici. Oziroma:

          INTERNET
         /        \
        /          \
    SiOL-----------T-2
      | \         / |
      |  \       /  |
      |   \     /   |
      |    \   /    |
      |     \ /     |
      |      X      |
      |     / \     |
      |    /   \    |
    core       podružnica

    Ne predstavljam si najbolj, kaj bi se zgodilo v primeru odpovedi kompletne core
    lokacije. Moram imeti v podružnici IPje iz območja, ki ga bom od RIPE dobil za
    core lokacijo? Kako se te stvari počne? Verjetno moram imeti na podružnični lokaciji
    tudi svoj OpenBGPd router?

Najlepša hvala za pomoč ...
LP, Nejc