[LUGOS] home na fat32

Iztok Kham pajek at pajcevina.net
Mon Feb 6 04:48:27 CET 2006

Ah, da ne bom samo ti bral ...

Gupy the Fish wrote:
> Ze zadnjic sem rekel, da ni moj namen, da kogarkoli prepricujem, kaj
> naj uporablja. Moj moto je, da uporabljam tisto, kar dela. In to
> takoj. Za vse razen racunovodstva in publishinga linux, za slednje pa
> winse in adobe suite. Tako sem ugotovil, da najbolje izrabim ponujeno.
> Al kako ze gri tista zlizana fraza: naj tehnika sluzi cloveku in ne
> obratno ...
> Vseeno, moji "nestrokovni" odgovori so spodaj.

> Konkretno za mene: To, da delam s tiskarji, studii in oblikovalci ter
> "prelamljalci", ki scribusa ne uporabljajo. Zdaj pa prenasaj ti
> [...]
Ok, sem InDesigner ... torej pred kakimi 8-imi leti se je v glavnem
delalo v PageMakerju (osebno sem postavljal revijo PC & mediji) in
QuarkXpressu. Dolgo časa se je bila bitka med PageMakerjevci in
Quarkovci (podobno kot Mac - PC). Potem pa je so iz Adobea začele
curljati novice o skrivnem projektu K2 ... v glavnem nastal je InDesign,
ki je že v 1. verziji pometel s konkurenco in zastarelimi koncepti.
Predvsem pa je v vsem tem času opravičil revolucijo, ki jo je naredil.
Ima seveda še kar nekaj stvari za izboljšat, je pa edino orodje, ki mi
zagodavlja udobno in produktivno delo. Zelo (ampak res zelo) malo se
sesuva in je zanesljiv pri oddaji materialov (PS ali PDF).
V podrobnosti niti ne bi šel, je pa definitivno kos programja, ki ga z
veseljem plačam. Sedaj, ko bodo tudi Maci na Intelu, pa še toliko bolj ...
Za druge programe iz t.i. Adobe Creative Suite pa takole: Photoshop je
itaq paradni konj. Illustrator je sicer profi, ampak mislim, da ga ni
težko nadomestiti s kakšno OpenSource zadevo, pa še počasen in štorast
zna bit. Acrobat ... malo štorast, ampak vsaj standardov se drži tudi še
kar stabilna zadeva. GoLive ... hm, ga uporabljam za predloge pripravt
ampak je obupno počasen in silno nestabilen. Version Cue ... ne
pripravim ga, da bi deloval z Apache2 WebDAV strežnikom. Adobe Bridge
... kar uporabna zadeva, samo je počasen ko ... imam na laptopu na
KDE-ju hitrejše alternative.

No, v glavnem je zadeva zelo preprosta: InDesign uporabljam zato, ker je
definitivno najboljša možna stvar na tržišču. Ostalo bolj zaradi
enostavnosti interfacea in navade. Pa še nekaj: v svetu tiska in
priprave za tisk je standard PDF workflov, fotografije so načeloma CMYK
TIFF ali EPS (včasih tudi JPEG ali PSD). In ker je kar nekaj teh zadev
zrastlo na Adobeovemu vrtu, je tudi rezultat njihovih programov kar
zanesljiv (pri meni zaenkrat 100%).
Aja, pa njihov customer relations je nekaj drugega kot tisti iz Redmonda.

Sorry, če tukaj slavo pojem neprostemu programju, ampak v 10 letih nisem
našel razloga, da bi jih imel v grlu. Celo nekaj mojih predlogov (ne vem
če sem bil edini!) so upoštevali pri novih različicah.

Bah, dost je. Če koga še kaj zanima --- private ali lugos-bla.

Sicer pa se spravljam nekaj spisat (plug-in) za InDesign tako, da če je
tukaj kdo, ki ga zanima in ima izkušnje s programiranjem v C-ju pod Win,
naj se oglasi na private.

-- Iztok