[LUGOS] firefox edavki game over

Rok Krajnc rok.krajnc at sklab.org
Mon Apr 3 08:42:49 CEST 2006

Andraz Tori wrote:

> Tako kot pri Kliku, torej brez kakršnegakoli dodatnega softwara v obliki
> ActiveX ali java na odjemalčevi strani.
>
> Pri Kliku je hitro finačna škoda, ki nastane ob zlorabi, nekajkrat večja
> od napačno oddane dohodnine ... pa vseeno ni treba imeti activex ali
> jave na uporabniški strani.
>
> simple as that.
>
> bye
> andraž

Še mojih par tolarjev ...

Oddaja dohodnine preko spleta res ni ne vem kakšna umetnost. Sam sem
predvideval, da bodo z linuxom problemi, zato sem pač naložil windows,
poskusil s firefoxom - ni šlo, in na koncu pač stvar opravil z internet
explorerjem. Nič kar nek na pol računalniško pismen uporabnik ne bi
zmogel (če mu že uspe izpolnit napoved, potem mu tudi oddaja ne bi smela
predstavljati problem).
Z linuxom pa vemo kako je. Če država ni zahtevala, da bi Hermes izdelal
tudi podporo za druge operacijske sisteme, je to
nezainteresiranost/nesposobnost države. Ali pa
nezainteresiranost/nesposobnost lugosa in drugih uporabnikov
alternativnih sistemov, da bi to zahtevali. Sam vsekakor nisem nič
storil, čeprav bi mogoče lahko.
Tako pač je - večina ljudi še vedno misli, da je računalnik = hardware +
windows. Če bi jih vsi morali kupiti, bi bilo morda drugače.
Kolikor pa sem videl na tej listi, kakšen je postopek na linuxu, se mi
pa ne zdi tako zakompliciran. Vsekakor sem že nameščal programe, ki so
zahtevali še več 'dela'. Vsaj uporabniki slackware-a in (predvidevam)
debiana bi morali biti navajeni na takšne procedure.

Pa še glede postopka oddaje:
Pri kliku gre samo za overovitev uporabnika. Pri oddaji dohodnine gre za
overovitev uporabnika + podpisovanje dokumenta. Jasno da stvari nista
enaki. Res ne moreš pošiljati svojega ključa nekemu strežniku, da bi sam
podpisal dokument, in bi stvari bile samo server-side. Tako da to ni
'simple as that', kot je napisal Andraž. Ravno tako je znano, da ima
ActiveX bolj neposreden dostop do (več) stvari kot java, in je jasno z
njim lažje narediti kaj takega. Zato pa ima toliko lukenj ...

lp, Rok